Likérka St. Nicolaus se v Česku vymanila ze ztráty

„Prioritním cílem pro rok 2011 bylo rozšíření obchodních aktivit zejména v komoditě lihoviny na českém trhu, což se podařilo splnit. Prodej brandových výrobků byl rozšířen na většinu nadnárodních sítí hypermarketů – Makro, Ahold, Tesco, Kaufland a Globus. Významně jsme navýšili obchodní aktivity i na tradičním trhu. Nepodařilo se realizovat plánované projekty v komoditě ocet,“ uvedl obchodní a výkonný ředitel Jiří Štesl.
„Obchodní plán na rok 2011 byl výrazně překročen v komoditě lihoviny, která je klíčovou pro tvorbu marže a celkového hospodářského výsledku,“ dodal. Lihoviny se na obratu české pobočky St. Nicolause podílí 89 procenty, ocet jen 4,2 procenta a vína 4,5 procenta. Stoupl i podíl privátních značek, které firma vyrábí pro několik obchodních řetězců a maloobchodních sítí.
Firma v tuzemský působí od roku 1996, před šesti lety ale aktivity v Česku výrazně omezila. O návrat na výsluní se snaží znovu poslední dva roky.
Podle zatím posledních dostupných údajů Českého statistického úřadu Češi v roce 2010 vypili sedm litrů čtyřicetiprocentních lihovin na osobu, což je nejméně od roku 1990.