Luxusní italský módní dům Prada si polepšil. V pololetí zvýšil zisk o jedenáct procent

Pobočka Prady

Pobočka Prady Zdroj: Profimedia

Italskému módnímu domu Prada stoupl v prvním pololetí čistý zisk o 11 procent na 106 milionů eur (2,7 miliardy korun) a vyšší byly i tržby. Firmě se tak zřejmě konečně podařilo ukončit roky trvající pokles zisku a tržeb.

Příjmy se zvýšily o 3,3 procenta na 1,5 miliardy eur a při konstantních směnných kurzech stouply až o 9,4 procenta. Provozní zisk vzrostl o 16 procent na 159,2 miliony eur, mírně nad odhady analytiků, kteří čekali zisk 157 milionů eur.

Prodej oděvů se zvýšil o 30 procent na 315 milionů eur. Prodej koženého zboží, které se na celkových příjmech podílí více než polovinou, stoupl o osm procent na 859 milionů eur. Příjmy z prodeje bot vzrostly o čtyři procenta na 308 milionů eur.

Prada rovněž potvrdila silný růst internetových tržeb. Společnost si stanovila za cíl, aby tržby z prodeje přes internet do roku 2020 činily zhruba 15 procent celkových tržeb.

Prada v posledních letech ztrácela podíl na úkor nových i starších konkurentů. V březnu však slíbila, že se letos vrátí k růstu zisku, když se jí v druhé polovině loňského roku podařilo zastavit pokles tržeb.

Firma předtím s cílem oživit prodej investovala do své maloobchodní sítě, renovovala obchody a přesunula je do míst považovaných za více trendy. Využila také tzv. pop-up obchody, což jsou obchody, které si firmy pronajímají jen na krátkou dobu. Svoji nabídku pak navýšila o neformální zboží, včetně tenisek, napsaly agentury AP a Reuters.

Firmu založil v roce 1913 Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří Prada mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.