Manažer Partners ovládl síť delikates MyFoodMarket, chce rychlejší expanzi

Farmářský obchod

Farmářský obchod Zdroj: Michael Tomes, E15

Velkoprodejce pojistek a dalších finančních produktů Petr Borkovec navýšil investici do sítě s vybranými potravinami MyFoodMarket.

Potravinářská firma MyFoodMarket odstartovala expanzi do kamenných poboček i na internet. Síť prodejen a bister má nového většinového vlastníka v podobě spolumajitele poradenské společnosti Partners Petra Borkovce. Ten ve firmě zaměřené na prodej lokálních potravin i světových delikates zvýšil podíl na pětaosmdesát procent z dosavadních padesáti. Jeho společník Luděk Chini naopak snížil účast na patnáct procent.

„Změna podílů v MyFoodMarketu souvisí s vyšší potřebou kapitálu na rychlejší expanzi, než byla původně plánovaná,“ řekl Borkovec. Do firmy už nalil téměř sto milionů korun. „Jsou v tom ale chyby, tedy škoda, tak za pětadvacet milionů,“ dodal.

Společnost dosud působila hlavně v Brně. Aktuálně však otevřela první bistro v Praze, prodejnu chystá v Dobřichovicích. „Máme podepsáno jedno velké obchodní centrum a vyjednáváme o dalších. Začínáme se také dívat ve větších krajských městech, kde jsme ochotni jít i formou partnerské franšízy,“ popsal expanzní plány šéf firmy.

Ekonomický smysl

Podle byznysmena se totiž ukázalo, že tento byznys má ekonomický smysl jen ve velkém. Borkovec ovládá MyFoodMarket přes společnost Brno Investment Group. Ve skupině je ještě cestovatelský start-up Travelove nebo vývojářská společnost Napoleon Games či PanLiving vyvíjející chytrá ovládání pro obytné domy.

Do populárního byznysu s farmářskými a prémiovými potravinami se pustil rovněž dlouholetý šéf pobočky konzultantské firmy McKinsey Karel Nohejl. Loni získal čtvrtinový podíl v síti Náš Grunt. Bývalý ředitel české větve řetězce Marks and Spencer Dušan Mrozek zase odstartoval prodej delikates pod značkou Delmart.

Luděk Chini: Luxusní? Jídlo nabízíme především dobré