Marks & Spencer chce jít více do potravin

Marks & Spencer

Marks & Spencer Zdroj: profimedia.cz

Obchodní řetězec Marks & Spencer plánuje otevírat v Česku menší prodejny s čerstvými potravinami. Chce tak pokračovat v expanzi na maloobchodním trhu s potravinami, kterou zahájil přede dvěma lety. „Dnes máme pouze segment trvanlivých, mražených a pekárenských výrobků. Nemáme segment čerstvých potravin – masa, mléčných výrobků, ovoce, zeleniny.

Tam vidím největší příležitost,“ řekl deníku E15 předseda představenstva a spolumajitel Marks and Spencer Czech Republic Dušan Mrozek.

Na trhu s kvalitními potravinami vidí volný prostor. „V Česku s výjimkou poměrně drahých a úzce specializovaných prodejen italských a podobných kuchyní nikdo na trhu není,“ míní Mrozek. Konkrétní časový plán expanze zatím neuvedl. „Věřím, že je to záležitost spíš měsíců než let,“ dodal.

Přečtěte si rozhovor s šéfem českého Marks & Spencer:

Prodej čerstvých potravin by znamenal jak rozšíření ploch s potravinami ve stávajících prodejnách, kde Marks & Spencer nabízí také oděvy, tak otevírání specializovaných prodejen. „V Británii Marks & Spencer provozuje tyto convenience stores pod názvem Simply Food,“ uvedl Mrozek.

Svůj první obchod v České republice otevřel řetězec v pražské nákupní pasáži Myslbek v roce 1996. V současné době má devět prodejen v metropoli a dalších devět v krajských městech.

Společnost Marks and Spencer Czech Republic působí skrze své dceřiné společnosti také na Slovensku, v Polsku a Pobaltí. Ve finančním roce 2010/2011 dosáhly tržby 1,46 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o 9,1 procenta. Téměř osm procent představoval nárůst v důsledku otevření nových či rozšíření existujících prodejen, o 1,2 procenta stouply prodeje ve stávajících obchodních plochách.