Marks & Spencer chce jít více do potravin

Tam vidím největší příležitost,“ řekl deníku E15 předseda představenstva a spolumajitel Marks and Spencer Czech Republic Dušan Mrozek.
Na trhu s kvalitními potravinami vidí volný prostor. „V Česku s výjimkou poměrně drahých a úzce specializovaných prodejen italských a podobných kuchyní nikdo na trhu není,“ míní Mrozek. Konkrétní časový plán expanze zatím neuvedl. „Věřím, že je to záležitost spíš měsíců než let,“ dodal.
Přečtěte si rozhovor s šéfem českého Marks & Spencer:
Prodej čerstvých potravin by znamenal jak rozšíření ploch s potravinami ve stávajících prodejnách, kde Marks & Spencer nabízí také oděvy, tak otevírání specializovaných prodejen. „V Británii Marks & Spencer provozuje tyto convenience stores pod názvem Simply Food,“ uvedl Mrozek.
Svůj první obchod v České republice otevřel řetězec v pražské nákupní pasáži Myslbek v roce 1996. V současné době má devět prodejen v metropoli a dalších devět v krajských městech.
Společnost Marks and Spencer Czech Republic působí skrze své dceřiné společnosti také na Slovensku, v Polsku a Pobaltí. Ve finančním roce 2010/2011 dosáhly tržby 1,46 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o 9,1 procenta. Téměř osm procent představoval nárůst v důsledku otevření nových či rozšíření existujících prodejen, o 1,2 procenta stouply prodeje ve stávajících obchodních plochách.