Matce řetězce Makro vzrostl zisk na dvě miliardy korun

Německé Metro se v Česku jmenuje Makro

Německé Metro se v Česku jmenuje Makro Zdroj: Profimedia

Ilustrační foto
Patrik Tkáč
Daniel Křetinský je vlastníkem desítek podniků
4
Fotogalerie

Německé obchodní společnosti Metro AG, která v Česku provozuje velkoobchody Makro, stoupl ve třetím finančním čtvrtletí čistý zisk o 40 procent na 79 milionů eur (zhruba dvě miliardy korun). Firmě se i nadále nedaří na ruském trhu. K nabídce na své kompletní převzetí investiční společností EP Global Commerce (EPGC) spoluvlastněné českým investorem Danielem Křetínským se Metro vyjádří ve středu.

Tržby se v období od dubna do června zvýšily o 2,8 procenta na 7,6 miliardy eur. Hospodaření podpořil velikonoční prodej, který loni ještě připadl na období druhého kvartálu, a prodej nemovitostí, citovala z firemního sdělení agentura DPA.

Firma se snaží prodat svůj německý řetězec supermarketů Real nemovitostnímu koncernu Redos. Exkluzivní jednání byla před nedávnem prodloužena a podle generálního ředitele Metra Olafa Kocha zdárně pokračují.

EPGC koncem června oficiálně předložila nabídku na převzetí Metra, která ohodnotila celou firmu na 5,8 miliardy eur. Podle dřívějšího vyjádření představenstva Metra je nabídka příliš nízká, akcionářům proto doporučilo, aby s dalšími kroky vyčkali, než vydá podrobné prohlášení.

Kromě hypermarketů Real má skupina Metro ve 26 zemích 771 velkoobchodů Cash & Carry, které zaměstnávají přes 150 tisíc lidí. V České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash & Carry ČR provozuje v Česku 13 velkoobchodních center.