Mezi kavárníky sílí konkurence
Jak dál informoval server franchisinginfo. cz, značka CrossCafe by se ještě letos měla objevit i v dalším velkém městě. Zatím má šest franšízových kaváren v Plzni a tři v Praze.
Svoji první kavárnu chce v budoucím obchodním centru Nová Karolina v Ostravě představit stávající síť zážitkových restaurací Výtopna, která loni otevřela svoji vlajkovou loď na Václavském náměstí v Praze. „Chceme vytvořit odnož restaurací. Češi holdují kávě, a když k tomu přidáme netradiční zážitek v podobě dovezení oblíbené kávy mašinkou, bude tento podnikatelský záměr určitě životaschopný,“ vysvětluje franšízor Výtopny Petr Fridrich. Kromě Ostravy plánuje zamířit do Olomouce a Českých Budějovic.
Doplnění rychlého občerstvení o kavárenský koncept chystá sendvičový specialista Subway. Jeho Subway Cafe zatím funguje ve Spojených státech. „Často jsou kavárny připojeny k provozovnám v kancelářských budovách. Kávový koutek většinou zvětší restauraci zhruba o polovinu a rozšíří nabízené služby,“ vysvětluje prezident Subwaye Fred DeLuca. Firma teď analyzuje možnosti na středoevropském trhu a podle manažera rozvoje tuzemské sítě Martina Prince počítá s rozšířením kaváren i do Česka. Podobně na českém trhu rozšířil svoji nabídku řetězec McDonald. Před dvěma lety představil koncept McCafé, který je součástí restaurací McDonald.
Největším kavárenským řetězcem je v tuzemsku britský Costa Coffee, který na jaře koupil polskou síť Coffeeheaven. Spojením dosáhl dvou desítek kaváren. Přes deset poboček má zdejší dvojka americký Starbuck. Na trhu se už několik let snaží prosadit také australský řetězec Gloria Jean’s Coffee s aktuálně čtyřmi provozovnami v Praze a Brně.