Nabídka podle provozu i počasí. McDonald's sází na umělou inteligenci | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Nabídka podle provozu i počasí. McDonald's sází na umělou inteligenci

Jiří Frydlewicz

Jiří Frydlewicz

Fastfoodový řetězec McDonald’s v letošním roce výrazně investuje do nových technologií. Za skoro sedm miliard korun koupí izraelský start-up Dynamic Yield, který se specializuje na využití umělé inteligence v restauratérství. Podle The Wall Street Journal je investovaná suma pro McDonald’s tou největší za posledních dvacet let.

Novými technologiemi na bázi umělé inteligence hodlá gastronomický gigant vybavit restaurace, které disponují službou drive-thru. Digitální tabule, u kterých si řidiči objednávají, by měla zobrazovat nabídku přizpůsobenou denní době, počasí či provozu v dané restauraci či trendovému zboží. Systém by se měl také nově přizpůsobit zákazníkům podle toho, jaké produkty si objednávají, a nabídnout jim další alternativy. 

„V průběhu roku 2019 budou touto novinkou osazeny všechny Drive Thru v USA. Od roku 2020 se bude technologie rozšiřovat na další světové trhy,“ uvedla ředitelka PR za McDonald’s v Česku a Slovensku Zuzana Svobodová. Firma nové technologie zavádí v době, kdy čelí silné konkurenci na domácím trhu s rychlým občerstvením. Na paty mu šlape konkurence v podobě polské Amrest, provozující řetězce KFC a Burger King, která v Česku meziročně zvýšila svůj čistý zisk o pětinu.

Analytička společnosti Cyrrus Anna Píchová očekává, že investice do technologií budou i nadále růst. „Dá se očekávat, že v brzké době přijdou s nějakou modernější technologií i další řetězce s rychlým občerstvením,“ uvedla.

Český start-up na šetření času MyTimi jde do Německa
Moskva otestuje novou autonomní tramvaj
Překonat závislost na ropě: Abú Zabí plánuje zahrnout start-upy miliardami

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!