Nahřívaná marlbora dostávají konkurenci

Glo

Glo Zdroj: Reuters

Tabákový koncern British American Tobacco uvedl na český trh značku glo, která využívá technologii nahřívaného tabáku podobnou produktu IQOS od koncernu Philip Morris. Dvojka tuzemského tabákového trhu BAT už svůj produkt, který nehoří a k uvolnění nikotinu využívá nahřívání tabáku na 240 stupňů Celsia, prodává v jedenácti dalších zemích.

„V Česku žijí více než dva miliony dospělých kuřáků a třetina už vyzkoušela nikotinové produkty nové generace. Existuje tedy poptávka po výrobcích s potenciálně sníženým rizikem,“ říká Steven Donaldson, šéf BAT pro Českou republiku. Navíc ještě zájem o klasické cigarety postupně opadá. Donaldson proto předpokládá, že do roku 2030 mohou mít nahřívané tabákové výrobky až třetinový podíl na trhu.

Zájem o nové trendy potvrzuje rovněž lídr trhu společnost Philip Morris, která vyrábí například cigarety značky Marlboro, který v Česku prodává IQOS déle než rok. Obsah škodlivých a potenciálně škodlivých látek je u nahřívané technologie podle obou firem o 90 až 95 procent nižší. Od uvedení zařízení IQOS s náplní Heets na český trh firma zaregistrovala téměř 130 tisíc uživatelů.

Speak Visually. Create a presentation with Visme