Natland převzal lahůdkářství Jan Paukert

Vyhlášené lahůdkářství z pražské Národní třídy nesoucí jméno svého zakladatele Jana Paukerta se plně přesunulo pod křídla investiční skupiny Natland. Cenu ani další podmínky transakce společnost nekomentovala.

Natland chce u Paukerta mimo jiné rozšířit prodejní kanály, a to hlavně do cateringových služeb. „Dalším cílem je rozvoj sortimentu vyráběného pod vlastní značkou Jan Paukert lahůdkářství a expanze značky na trh ve formě vlastních prodejen i franšízingový koncept, který aktuálně testujeme na zájemcích, které v tuto dobu evidujeme,“ sdělil mluvčí Natlandu Rostislav Starý.

Pro podnik, který zásoboval i stůl Masarykových, byla dosud hlavním mezníkem druhá světová válka, následné znárodnění v roce 1952 a pak obnova rodinného podniku synem „otce zakladatele“ Janem Paukertem v roce 2008. Ten však v roce 2010 zemřel. Rodinnou firmu převzal jeho nevlastní syn a řetězec vlastnických přeměn se nyní zastavil u Natlandu.

Natland na konci minulého roku kontroloval aktiva za 1,4 miliardy korun. V čistém skupina za stejné období vydělala zhruba 400 milionů korun, na provozní úrovni ale měla ztrátu čtrnáct milionů.