Nejvíce si Češi stěžují na O2, Vodafone těsně druhý | E15.cz

Nejvíce si Češi stěžují na O2, Vodafone těsně druhý

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: wikimedia
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zveřejnil v pravidelné monitorovací zprávě na co a na koho si zákazníci stěžují. Vodafone málem nahradil O2 na nelichotivém prvním místě. Mohou za to problémy se samoobsluhou.

Krom přehledu událostí z oblasti elektronických komunikací se tuzemský regulátor zabývá vyhodnocením stížností zákazníků za druhé čtvrtletí letošního roku. ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo v uvedeném období opět zaznamenáno na vyúčtování za poskytnuté služby (celkem 102 případů).

Dále pak byly trnem v oku zákazníků problémy s přenesením čísla, na ty u ČTÚ stěžovalo celkem 79 subjektů, účastnické smlouvy (68 stížností) a v neposlední řadě kvalita služeb elektronických komunikací. Na poslední jmenovanou oblast mířilo třiatřicet stížností.

Stížnosti na služby elektronických komunikací za II. čtvrtletí 2010 až II. čtvrtletí 2011

Stížnosti na služby elektronických komunikací za II. čtvrtletí 2010 až II. čtvrtletí 2011 Autor: CTU
Zdroj: ČTÚ

Za 2. čtvrtletí 2011 evidoval ČTÚ celkem 398 stížností účastníků, respektive uživatelů. Ale ještě zpět ke stížnostem na přenos čísel. Devadesát sedm stížností představuje oproti prvnímu čtvrtletí nárůst o 172 procent, tuzemský regulátor to připisuje množícím se objednávkám zejména velkých firem, které přenáší k jinému operátorovi hromadně více čísel. Tedy lépe řečeno, viní systém pro přenositelnost čísel a upozorňuje na jeho limity.

O2 první, Vodafone v těsném závěsu

Na stížnosti se můžeme ještě podívat z hlediska rozdělení na jednotlivé operátory. V tomto ohledu si první místo drží Telefónica, ale na paty jí šlape Vodafone. Tomu uteklo první místo jen o jednu stížnost. Zato T-Mobile na své konkurenty hodně „ztrácí“, přišlo na něj jen 77 stížností. Na společnost MobilKom provozující síť U:fon si stěžovalo jen 11 zákazníků. Více už prozradí tabulka níže:

Pořadí firem podle počtu stížností

Pořadí firem podle počtu stížností Autor: CTU
Zdroj: ČTÚ

Ptáte se proč si zákazníci na Vodafone tolik stěžují? ČTÚ to zdůvodňuje takto: „Počet stížností vyjádřený k počtu účastníků/zákazníků jednotlivých společností je víceméně stabilní. Ke zvýšení počtu stížností obvykle dochází při změnách administrativních postupů u jednotlivých operátorů. V minulosti toto bylo patrné zejména u společnosti Telefónica. V současné době společnost Vodafone zavádí nový administrativní systém, přes který je řešena např. administrace uzavírání smluv, vyúčtování, apod., a v této souvislosti dochází i k nárůstu počtu stížností na tuto společnost.“

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.