Oblíbenost střední Evropy mezi německými firmami meziročně stoupla o 18 procent na tři čtvrtiny. Do Indie radí přesun aktivit 28 procent manažerů, do zbytku Asie bez Číny pak 17 procent.
Řízení firmy si však Němci raději nechávají doma. Obchodní činnost firmy je nejlepší mít ve vlastních rukou v Německu neboli „onshore“, myslí si 65 procent manažerů. Do blízkého zahraničí jako je Česko či Polsko, v odborné terminologii „nearshore“, radí přesunout obchodní činnost firmy 19 procent oslovených. Umístit management do Číny, Brazílie či jiné vzdálené země, čili „offshore“, pak doporučují jen 3 procenta.
Střední a východní Evropa se ale výborně hodí na testování nového softwaru, shodují se podnikatelé z Německa. Obzvlášť rádi zkoušejí nové programy a služby na východě energetické firmy (44 procent) a banky (38 procent).
Za hlavní překážku proti přesunu do východní Evropy jsou obavy ze zneužití dat. Myslí si to tři čtvrtiny ze 207 manažerů z německých firem nad sto zaměstnanců, které autoři studie oslovili. Druhou velkou brzdou je nedostatečná jazyková vybavenost (62 procent). „Hlavně menší firmy působící hlavně na německém trhu hledají ve východní Evropě německy mluvící zaměstnance,“ uvedl ve studii Stefan Schlöhmer, expert na outsourcing z firmy Steria Mummert Consulting. „Ve vzdálených zemích je naopak jako pracovní jazyk vyžadována angličtina,“ dodal.
Studie „Úspěšné příklady outsourcingu“ vychází z průzkumu, který provedla společnost Steria Mummert Consulting ve spolupráci s Institutem pro výzkum managementu a hospodaření (IMWF). Průzkumu se zúčastnilo celkem 207 manažerů firem s počtem vyšším než sto zaměstnanců. Dotazované firmy působí v oblastech bankovnictví, pojišťovnictví, energetika, doprava, logistika, telekomunikace, IT, zdravotnictví, obchod a ve zpracovatelském průmyslu.