Nový rekord: řetězce už v Česku zabírají více než dva miliony metrů čtverečních | E15.cz

Nový rekord: řetězce už v Česku zabírají více než dva miliony metrů čtverečních

Nový rekord: řetězce už v Česku zabírají více než dva miliony metrů čtverečních
Tesco
• 

try

Pomyslnou magickou hranici dva miliony metrů čtverečních již v Česku překročila prodejní plocha potravinářských řetězců. Konkrétně je to více než 2,27 milionu metrů čtverečních. Dokládá to čerstvá studie Supermarket, Diskont & Hypermarket 2013 společnosti Incoma GfK.

V současnosti podle studie na českém trhu působí 680 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, více než 640 prodejen potravinářských diskontů a téměř 300 hypermarketových prodejen.

Trh supermarketů se v Česku koncentruje do vlastnictví tří zahraničních řetězců (Ahold, REWE a Tesco Stores), od roku 2007 na trh supermarketů vstoupila společnost Spar a navíc zde významně působí domácí síť COOP.

Šest společností se supermarketovými řetězci provozuje 680 prodejen s celkovou prodejní plochou téměř 490 tisíc metrů čtverečních. Největší podíl supermarketových ploch je umístěn v Praze, hustota prodejní plochy supermarketů v Praze představuje 76 metrů čtverečních na tisíc obyvatel. Vysoká hustota prodejních ploch je zaznamenána také v Jihočeském kraji.

Ze čtyř diskontních řetězců, které po ukončení činnosti Plus Diskontu v Česku operují, pouze dva pokrývají všechny české kraje (Penny Market a Lidl). Řetězec Norma v podstatě operuje pouze v západní polovině republiky a na Moravě není zastoupen, řetězec COOP Diskont má svoje provozovny pouze v 7 ze 14 krajů.

Čtyři diskontní řetězce v současnosti provozují více než 640 prodejen s celkovou prodejní plochou 483 tisíc metrů čtverečních. Největší rozlohu mají prodejny řetězce Lidl, a to i přes výrazně menší počet prodejen než má řetězec Penny Market.

Hypermarkety na špičce

Na českém trhu působí v současnosti pět významných hypermarketových řetězců, které provozují necelých 300 prodejen s celkovou prodejní plochou 1,326 milionu metrů čtverečních. Jsou tak s tímto ukazatelem lídrem trhu.

Největší celkovou prodejní plochu mají prodejny řetězce Tesco hypermarket, a to i přes výrazně menší počet prodejen než má řetězec Kaufland.

Kaufland trhu dominuje počtem prodejen, následovaný Tesco Hypermarkety a Albert Hypermarkety. Nejmenší zastoupení mají řetězce Interspar a Globus. Nejvíce hypermarketů je umístěno v Moravskoslezském a Středočeském kraji.

Naopak nejméně hypermarketů má Vysočina a Liberecký kraj. Z pěti hypermarketových řetězců, které v Česku operují, tři obchodníci pokrývají všechny české kraje (Albert Hypermarket, Interspar a Kaufland). Tesco Hypermarket není v Libereckém kraji, Globus nemá zastoupení ve čtyřech krajích.

Autor: try
 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!