Ovocným šťávám Ugo vzrostly tržby o sedm procent. Firma hledá nové lokality | E15.cz

Vše o inovacích

Vše o  inovacích Vstoupit do speciálu

Ovocným šťávám Ugo vzrostly tržby o sedm procent. Firma hledá nové lokality

Ovocným šťávám Ugo vzrostly tržby o sedm procent. Firma hledá nové lokality
Pobočka sítě Ugo
• 
ZDROJ: Ugo via Facebook

ČTK

Tržby sítě ovocných barů a Salaterií Ugo se loni zvýšily o sedm procent, bez franšízového prodeje dosáhly 452 milionů korun, sdělil generální ředitel značky Marek Farník. Síť má kolem 80 poboček, loni její pracovníci obsloužili 4,5 milionu zákazníků. Značku, kterou vlastní Kofola Československo, loni otevřela pobočku na Strossmayerově náměstí v Praze, aktuálně chystá otevřít Salaterii v Ostravě a freshbar v Praze. Firma aktuálně provozuje 56 freshbarů a 23 Salaterií. Ziskovost poboček firma neuvedla.

Podle Farníka se nejvíce prodávají nápoje ze sezónních surovin a z lesního ovoce. „V první pětce jsou dlouhodobě ovocná smoothies z lesního ovoce a různé kombinace jahody,“ řekl Farník. Dále se prodávají šťávy z pomeranče a zázvoru nebo řepno-mrkvová. „Ze sezónních letos vedou drinky s klíčky řeřichy, munga nebo s baby špenátem,“ dodal.

Firma podle něj stále hledá vhodné lokality pro rozšiřování poboček. „Kromě mnoha produktových inovací se do budoucna chceme zaměřit na postupné snížení spotřeby jednorázových obalů. Dlouhodobým cílem je pak směřovat k zero waste provozovnám. Další oblastí je naše snaha o dlouhodobou spolupráci s farmáři, kteří hospodaří trvale udržitelným způsobem,“ uzavřel.

Nápojářské skupině Kofola loni vzrostly tržby meziročně o 2,2 procenta na 7,12 miliardy korun. Provozní zisk EBIT jí stoupl o 15,3 procenta na 443,7 milionu korun a ukazatel EBITDA o 6,4 procenta na 1,01 miliardy korun.

Kofola omezí polské aktivity. Prodá výrobce nápojů Hoop Polska

Na českém a slovenském trhu stouply Kofole tržby meziročně o 7,3 procenta. Dařilo se jí zejména v segmentu hotelnictví a gastronomických provozů a v takzvaném impulsním prodeji, kam patří například benzinové pumpy.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 1800 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Firma Ugo byla založená v roce 2005. V roce 2012 koupila celou síť UGO barů Kofola ČeskoSlovensko, která k nim v roce 2014 přidala i síť provozoven Mangaloo.

Z Kofoly odchází významný akcionář

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!