Popron vybuduje 200 prodejních míst

Popron

Popron Zdroj: Popron

Největší český distributor hudebních a filmových nosičů, společnost Popron, se chystá podstatně rozšířit distribuční síť. Letos a v příštím roce vybuduje zhruba 200 prodejních míst po celé České republice. „Investice jsou velmi nízké. V řádu tisíců korun na prodejnu. Jedná se o nainstalování softwaru a zaučení personálu. Na 200 prodejen tak počítáme investici mezi jedním a dvěma miliony korun,“ uvedl šéf Popronu Peter Schier.

Popron, popřípadě jeho dceřiná společnost PF Distribution (vlastněná napůl s výrobcem CD a DVD Fermatou), přitom vsadí na takzvaný multichannel, který kombinuje výhody e-shopu, zásilkových služeb a maloobchodních výdejen s moderními komunikacemi. Podle představ Schiera si zákazník přes den zboží vybere na internetu a večer při cestě domů vyzvedne v prodejně bez distribučních poplatků.

Popron momentálně vlastní šest prodejen, z toho dvě v Praze. Nová prodejní/výdejní místa Popronu by měla vznikat v rámci spolupráce s již existujícími obchodními řetězci, které se zaměřují na elektroniku, počítačové komponenty nebo i jiný sortiment. Popron již má kupříkladu uzavřenu smlouvu se společností Comfor, další by měly následovat.

Stejnou obchodní strategii nasazuje i showbyznysový podnikatel Lešek Wronka, který vlastní distribuční firmu Panther a největší síť prodejen s hudbou Bontonland. V loňském roce založil internetový obchod Fajnsvět.cz a současně vybudoval výdejní místa právě v prodejnách Bontonlandu. Do budoucna Wronka plánuje rozšířit síť výdejních míst Fajnsvět.cz.

Podle údajů Mezinárodní federace fonografického průmyslu a DVD Group.cz se v Česku v roce 2010 prodalo 4,5 milionu hudebních CD a okolo 2,9 milionu filmových klasických DVD. Na distribučním trhu donedávna soupeřily společnosti Panther a Popron. V loňském roce se Popronu, popřípadě PF Distribution, podařilo Pantheru přetáhnout několik velkých zákazníků jako Universal Music nebo Albatros Media.