Povánoční výprodeje: Lidé zatím utratili až o pětinu víc než loni

výprodej, Vánoce, ilustrační foto

výprodej, Vánoce, ilustrační foto Zdroj: ctk

Povánoční výprodeje začaly pro obchodníky úspěšně, ti hlásí až pětinový meziroční nárůst tržeb. Vlna slev začala v řadě obchodů v sobotu 26. prosince a většinou potrvá do 6. ledna, někde však déle. Lidé kupují hlavně zlevněné zimní oblečení, elektroniku, potraviny a rovněž pyrotechniku na silvestrovské oslavy, shodli se oslovení obchodníci. Nejvyšší slevy poskytované na část sortimentu činí až 75 procent.

„Zatím registrujeme o 20 procent větší zájem proti minulému roku. Nicméně největší nápor zákazníků očekáváme v pondělí - v první všední den po svátcích, kdy budou lidé ve větší míře u počítače,“ uvedl internetový obchod Mall.cz.

Podle řetězce obchodů zaměřených na elektroniku Datart se polovina obratů ve výprodejích týká zlevněných televizorů. Zájem je především o velké, chytré televize s úhlopříčkou 48 a 55 palců, které jsou nyní k dostání se slevou 25 procent. „Téměř okamžitě po spuštění výprodejů byly vyprodány pračky za cenu pod dva tisíce korun nebo mikrovlnné trouby zlevněné na 500 korun,“ doplnila tisková mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

Výprodeje po Vánocích jsou i první možností k utrácení pro ty, kteří našli pod stromečkem hotovost nebo dárkové poukázky na zboží

„Výprodeje po Vánocích jsou i první možností k utrácení pro ty, kteří našli pod stromečkem hotovost nebo dárkové poukázky na zboží,“ uvedl Václav Koukolíček ze společnosti Tesco. Podle něj lidé ve výprodejích nejvíce utrácejí za oděvy, domácí potřeby, hračky a elektroniku.

Zájem je ale rovněž o šumivá a další vína a také o lihoviny, které patří k oslavám Nového roku. Podle obchodního řetězce Globus lidé na silvestrovskou oslavu kupují kromě zmíněného sektu rovněž vodku, rum nebo bylinné likéry. Zákazníci také nakupují sýry, uzeniny a masa a také pomazánky a saláty. „Rostou rovněž objednávky hotových masových, sýrových a rybích obložených mís,“ dodala mluvčí řetězce Pavla Hobíková.