Přetahovaná o hotely Starwood nekončí, Marriott Číňany přeplatil

Pařížský hotel Marriott

Pařížský hotel Marriott Zdroj: Moonik, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Hotelová společnost Marriott International nakonec zřejmě přece jen koupí řetězec Starwood Hotels and Resorts Worldwide a vytvoří největší hotelovou společnost světa. Firma sdělila, že díky zvýšené nabídce překonala čínského konkurenta Anbang Insurance Group a vedení Starwoodu její novou nabídku v hodnotě 13,6 miliardy dolarů (236 miliard korun) přijalo.

Starwood přitom ještě v pátek akceptoval nabídku Anbang a jejích finančních partnerů za 13,2 miliardy dolarů. Anbang, která vstoupila do amerických hotelových realit před dvěma lety koupí newyorského hotelu Waldorf Astoria, svým návrhem z minulého týdne smetla ze stolu loňskou dohodu, v níž se Marriott domluvil na koupi Starwood Hotels za 12,2 miliardy dolarů. Starwood v pátek také uvedl, že ruší listopadovou dohodu s Marriottem.

Spojením Marriott a Starwood má vzniknout největší hotelový řetězec na světě s více než 5500 hotely ve více než 100 zemích světa, včetně České republiky. Marriott dnes odhadl, že během dvou let od dokončení transakce může díky převzetí dosáhnout ročních úspor 250 milionů dolarů.

Akcie společnosti Starwood po zprávě získaly tři procenta. Akcie Marriott před oficiálním otevřením amerických burzovních trhů ztrácely asi 1,5 procenta, uvedla agentura AP.

Starwood přichází na Kubu

Starwood provozuje zhruba 1270 ubytovacích zařízení ve 100 zemích světa, zejména značek Sheraton a Westin. Firma loni na jaře oznámila, že zvažuje nové strategické možnosti, od léta se pak začaly v médiích objevovat zprávy o jednáních s potenciálními zájemci.

Firma se o víkendu stal první hotelovou společností z USA, která podepsala dohodu na Kubě od revoluce z roku 1959. Podle dohody podepsané první den historické návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy na komunistickém ostrově firma opraví a bude provozovat tři kubánské hotely.

Marriott provozuje ve světě přes 4300 hotelů jak pod svou značkou, tak pod dalšími 18 značkami, včetně Ritz-Carlton, Residence Inn, Courtyard či Renaissance. Výnosy společnosti za poslední finanční rok dosáhly téměř 14 miliard dolarů.