Primark vstupuje do Česka, nejlevnější obchod s oblečením otevře na Václaváku za dva týdny
Irský módní řetězec Primark otevře prodejnu na Václavském náměstí. První zákazníky přivítá ve čtvrtek 17. června v 9 hodin. Nová pobočka bude mít tři podlaží o rozloze 4600 metrů čtverečních.
První obchod značky Primark v Česku představuje pro řetězec další milník v expanzi do střední a východní Evropy. Nová pražská prodejna se otevře jako v pořadí 396.
„Nemohli bychom si pro náš první obchod v České republice přát lepší lokalitu než na ikonickém Václavském náměstí. Pro společnost se jedná o důležitý nový trh, jelikož pokračujeme v expanzi po střední a východní Evropě," říká Maciej Podwojski, oblastní manažer pro Polsko, Slovinsko a Českou republiku.
Primark měl v Česku původně otevřít již loni, kdy vstoupil také na slovinský a polský trh. Expanzi do Česka však zhatily jarní a zimní lockdowny, přestože už tehdy poprvé Primark začínal s náborem zaměstnanců pro pražskou prodejnu.
Těsně před vypuknutím pandemie podepsal Primark nájemní smlouvy pro svůj druhý obchod v Česku. V brněnském obchodním centru Olympia by měl obsadit 3600 metrů čtverečních prodejní plochy. Zároveň oznámil, že prodejna bude otevřena v roce 2022.
Během roku s koronavirem ubyla Primarku na českém trhu konkurence. To se sice netýká polské diskontní sítě s oděvy a spotřebním zbožím Pepco či německého Kiku, ty však působí hlavně v retail parcích a uvnitř malých měst. Nákupní galerie a obchody v centrech velkých měst ale opustilo hned několik módních řetězců. Mezi prvními se z trhu stáhla francouzská značka Camaieu, která uzavření prodejen plánovala už před pandemií. V dalších měsících je následovaly rovněž francouzský Promod a britský Next.
„Lze očekávat, že některá nákupní centra s pasáží budou mít problémy s obsazeností uvolněných prostorů nájemci, kteří skončili v důsledku pandemie,“ uvádí čerstvá analýza realitního trhu Trend Report 2021, kterou vydává Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN).