Primark se v Praze chystá na otevření | E15.cz

Primark se v Praze chystá otevřít. Prodavači do obchodu přijdou za pár dnů

Denisa Holajová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Se znovuotevřením maloobchodu začal irský módní řetězec Primark nabírat zaměstnance pro svůj třípodlažní obchod na Václavském náměstí, kterým odstartuje expanzi na český trh. Prvním prodavačům nabízí na pracovních portálech nástup už ve druhé polovině května.

Také na mezinárodních webových stránkách Primarku se postupně začíná objevovat čeština. Zatím se jedná teprve o zkušební provoz stránek, a tak se informace o „brzkém otevření prodejny Primark Václavské náměstí 47“ zobrazují pod vlaječkou Spojených států. Konkrétní termín zatím Primark nezveřejnil.

„S otevíráním maloobchodu můžeme konečně pokročit v plánech na otevření naší první pobočky v České republice. Věříme, že pandemie COVID-19 nezpůsobí další zpoždění,“ sdělila Kateřina Outlá z agentury Grayling, zastupující Primark.

Už nyní je však jasné, že v novostavbě The Flow ­Building na rohu s Opletalovou ulicí Primark nabídne na celkem 4700 metrech čtverečních kompletní sortiment levného dámského, pánského i dětského oblečení, obuv a doplňky, kosmetiku, ale také domácí potřeby a cukrovinky.

Retail v problémech

Primark působí ve 12 evropských zemích a ve Spojených státech, kde má dohromady přes 380 prodejen. Loni řetězec vstoupil na slovinský a polský trh, ohlášená byla rovněž expanze do Česka. Tu však zhatily jarní a zimní lockdowny, přestože už tehdy poprvé Primark začínal s náborem zaměstnanců pro pražskou prodejnu.

Těsně před vypuknutím pandemie podepsal Primark nájemní smlouvy pro svůj druhý obchod v Česku. V brněnském obchodním centru Olympia by měl obsadit 3600 metrů čtverečních prodejní plochy. Zároveň oznámil, že prodejna bude otevřena v roce 2022.

Během roku s koronavirem ubyla Primarku na českém trhu konkurence. To se sice netýká polské diskontní sítě s oděvy a spotřebním zbožím Pepco či německého Kiku, ty však působí hlavně v retail parcích a uvnitř malých měst. Nákupní galerie a obchody v centrech velkých měst ale opustilo hned několik módních řetězců. Mezi prvními se z trhu stáhla francouzská značka Camaieu, která uzavření prodejen plánovala už před pandemií. V dalších měsících je následovaly rovněž francouzský Promod a britský Next.

„Lze očekávat, že některá nákupní centra s pasáží budou mít problémy s obsazeností uvolněných prostorů nájemci, kteří skončili v důsledku pandemie,“ uvádí čerstvá analýza realitního trhu Trend Report 2021, kterou vydává Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN).

Prohlédněte si umístění českého Primarku v Praze:

Autor: Denisa Holajová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah