Prodej piva klesá. Na vině jsou chladno a povodně

Zlatopramen uvede pivo pro zahřátí

Zlatopramen uvede pivo pro zahřátí

Chladné jaro letos nepotěšilo pivovarnický průmysl. Ačkoli se tak podle Českého svazu pivovarů a sladoven prodeje piva za první čtvrtletí udržely na loňské úrovni a v dubnu i mírně vzrostly, v květnu nastal propad o deset až patnáct procent.

Podle prezidenta svazu Františka Šámala lze očekávat, že dál budou stoupat prodeje speciálů a pivních mixů, tedy piv smíchaných se šťávou či limonádou různých příchutí. „Nedomníváme se však, že nahradí propad způsobený chladným a deštivým počasím,“ uvedl Šámal.

Další negativní vliv budou mít červnové povodně, které vyplavily řadu restaurací včetně zahrádek. To podle Šámala znamená, že se dál budou rozevírat nůžky mezi prodejem točeného piva v restauracích a prodejem baleného piva v obchodech.

Květnový pokles postihl hlavně točené pivo. „Chybí naplněné letní zahrádky restaurací a další sezonní provozovny. Je to obecný problém, který se neváže na určitou značku či druh piva,“ uvedl Pavel Barvík, mluvčí Pivovarů Staropramen.

To potvrzují i spíše obecné odhady dalších pivovarů. Například u Pivovarů Lobkowicz stouply prodeje piva za první čtyři měsíce meziročně o více než pět procent. Květen byl kvůli počasí o něco horší. „Prodeje na začátku června negativně ovlivnily povodně, kdy někteří naši zákazníci museli zcela přerušit svou činnost,“ uvedla mluvčí skupiny Barbora Kameníková.

Za úspěch tak pivovary považují, že se jim podařilo prodat alespoň stejně piva jako loni. „V lednu až květnu se odbyt piva podařilo udržet na loňských číslech, a to i přes nepřízeň počasí. Uvedli jsme na trh řadu novinek, což pozitivně ovlivnilo poptávku,“ dodala mluvčí pivovarů Litovel, Zubr Přerov a Holba Hanušovice ze skupiny PMS Hana Matulová.