První menstruační kalhotky v anglickém fotbale jsou z Česka. Snuggs spojují síly s Manchester City
Česká firma Snuggs se stala oficiálním partnerem ženského fotbalového klubu Manchester City. Je tak prvním výrobcem menstruačního prádla na světě, který oblékne profesionální fotbalistky. Ambasadorkou spolupráce bude kapitánka týmu Alex Greenwoodová.
„Ženský fotbal je na vzestupu díky větším investicím, rostoucímu počtu diváků a vyprodaným stadionům. Toto partnerství představuje další krok vpřed a zajišťuje hráčkám moderní péči 21. století, která jim poskytuje nejlepší podporu na hřišti i mimo něj,“ říká ke spolupráci Linda Šejdová, zakladatelka společnosti Snuggs.
V rámci spolupráce uvedou Snuggs a Manchester City kolekci se společnou značkou, která zahrnuje tři designy – klasický, kalhotky a brazilský střih. Produkty budou k dispozici zákazníkům na stránkách výrobce, a to od nejmenších velikostí XXS až po 4XL.
Společnost Snuggs se navíc zavázala k podpoře mladých fotbalistek a věnuje menstruační prádlo hráčkám dívčí akademie Manchesteru City. Společně s klubem také vytvoří vzdělávací program zaměřený na osvětu a podporu budoucích generací hráček.
Ženský klub Manchester City vznikl v roce 1988 a v roce 2013 se stal součástí FA Women’s Super League. Od té doby tým získal osm trofejí včetně titulu v Barclays Women’s Super League a tří ženských FA Cupů. Klub hraje své domácí zápasy na stadionu Joie Stadium s kapacitou 7000 diváků v tréninkovém centru City Football Academy, které sdílí s mužským týmem Manchesteru City.
Většinu kalhotek vlastní nově Baťův pravnuk
Za pravděpodobně nejznámějšími českými menstruačními kalhotkami stojí Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, do jejichž firmy letos zamířila investice z rodinného fondu Baťů ve výši 130 milionů korun. Spoluzakladatelé si nechávají zhruba 30 procent a firmu nadále vedou. Dalšími podílníky jsou finančníci z WOOD & Company, investiční fond Nation 1 a investor Martin Rozhoň.
Od roku 2019 Snuggs přilákaly přes 700 tisíc zákaznic a na sedmi trzích prodala společnost přes tři miliony produktů. V roce 2024 dosáhla společnost tržeb půl miliardy korun s kladnou EBITDA. Hlavními trhy jsou pro ni Německo, Nizozemsko, Velká Británie, aktivní je ale i v Belgii, Rakousku, Česku a na Slovensku.
„V následujících letech pro nás bude nejdůležitější růst na zahraničních trzích. Peníze z investice tedy půjdou tímto směrem. Uvidíme, kam až s nimi vyrosteme, a poté se rozhodneme, zda nabrat další investici, nebo budeme schopni růst rychle i bez ní,“ řekla k investici Šejdová.