Baťův pravnuk získal většinu v českých menstruačních kalhotkách Snuggs. Zakladatelé firmu povedou dál
Česká společnost Snuggswear, vlastník největší evropské značky menstruačních kalhotek Snuggs, získala v novém investičním kole 130 milionů korun. Peníze do firmy vložila nizozemská investiční skupina TripleB, která tím svůj podíl překlopila přes padesátiprocentní hranici. Firma loni poprvé vykázala hrubý provozní zisk EBITDA.
Byznys s menstruačními kalhotkami Snuggs, které mají za cíl nahradit jak vložky, tak tampony, zažívá od svého založení rychlý růst. Značka podle tiskové zprávy od roku 2019 přilákala přes 700 tisíc zákaznic, prodala více než tři miliony produktů a expandovala na sedm trhů.
Celková investovaná suma už dosáhla přibližně 300 milionů korun, přičemž většinu do firmy poslala právě amsterdamská skupina TripleB. Ta je s Českem provázaná víc, než se na první pohled zdá. Kromě toho, že do Snuggs poprvé investovala už před dvěma lety, má podíl také v další české značce Freshlabels, a hlavně – stojí za ní pravnuk zlínského zakladatele možná nejznámější české značky Thomas Archer Baťa.
Spoluzakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, kteří si dohromady nechávají zhruba 30 procent, firmu nadále povedou, a ponechají si tak vliv na směřování firmy. Dalšími podílníky jsou finančníci z WOOD & Company, investiční fond Nation 1 a investor Martin Rozhoň.
V roce 2024 dosáhla společnost tržeb půl miliardy korun s kladnou EBITDA. Hlavními trhy jsou Německo, Nizozemsko, Velká Británie, aktivní je ale i v Belgii, Rakousku, Česku a na Slovensku.
„V následujících letech pro nás bude nejdůležitější růst na zahraničních trzích. Peníze z investice tedy půjdou tímto směrem. Uvidíme, kam až s nimi vyrosteme, a poté se rozhodneme, zda nabrat další investici, nebo budeme schopni růst rychle i bez ní,“ říká zakladatelka Linda Šejdová s tím, že příležitostně se značka bude poohlížet po nových trzích.
Osobní mise
Pro Lindu Šejdovou, spoluzakladatelku a ředitelku Snuggs, je menstruační téma velmi osobní. „Celý život jsem bojovala s vaginálními problémy, záněty a tradiční tampony a vložky byly hrozně nepohodlné. Říkala jsem si, že si v dnešní době zasloužíme lepší produkt. Tampony a vložky jsou nepohodlné, nespolehlivé a spojené se studem,“ vysvětluje Linda, pro niž se snaha vytvořit elegantní design i řešení stala nejen byznysovou, ale i společenskou misí.
TripleB se specializuje na investice v oblasti maloobchodu, spotřebitelských značek a nemovitostí. Společnost podle tiskové zprávy podporuje „projekty a nápady, které zosobňují inovace a odpovědný kapitalismus“.
„Jsme nadšeni, že můžeme prohloubit naši podporu Snuggs a hrát klíčovou roli v jeho dalším mezinárodním růstu. Podporou vizionářských zakladatelů a talentovaného manažerského týmu chceme urychlit expanzi Snuggs a zvýšit jeho dopad na globálním trhu. Jako lídr na trhu v Evropě má Snuggs jedinečnou pozici k dalšímu rozšíření,“ vyhlíží Thomas Archer Baťa.
Rostoucí trh přitom láká i nové hráče. Jen v Česku na stejný segment vsadily značky jako Sayu nebo Meracus. V zahraničí je konkurence ještě větší.