Řetězci Sportisimo vzrostly tržby na 8,4 miliardy, zisk mírně klesl

Sportisimo

Sportisimo Zdroj: Sportisimo

Obchody se sportovním zbožím Sportisimo zvýšily ve finančním roce 2018/2019 tržby za prodej zboží o téměř jedenáct procent na 8,4 miliardy korun. Čistý zisk klesl o 3,4 procenta na 475 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, která je zveřejněna ve Sbírce listin. Ta sledovala hospodaření maloobchodního prodejce se sportovním vybavením a oblečením mezi 1. dubnem 2018 až 31. březen letošního roku.

Obchody Sportisimo působí na tuzemském trhu už 19 let, v roce 2008 expandovaly i na Slovensko. Prodejny má firma v ČR ve 75 městech. Vlastníky Sportisima jsou vietnamští podnikatelé Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen, kteří mají ve firmě každý 25procentní podíl, a firma Liferoad 50 procent. Za ní stojí bývalý partner skupiny Penta Martin Kúšik.

Loni v prosinci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil, že řetězec Sportisimo může koupit firmu Piccollo. Ta vyrábí outdoorovou značku Loap, sedmou nejoblíbenější značkou sportovního vybavení v Česku. Sportisimo získalo značku prostřednictvím své dceřiné společnosti Strongfind.

Sportisimo prodává světové i domácí značky, například Nike, Adidas, Puma, Alpine Pro, Klimatex nebo Wilson. Konkrétně Loap zahrnuje batohy různých velikostí, stany, spací pytle a outdoorové oblečení, oblečení pro volný čas a obuv.

Mezi hlavní konkurenty Sportisima na tuzemském trhu patří například Decathlon, Hervis, A3 Sport, Intersport, Hudy Sport či diskonty Lidl.