Řetězec Globus chystá e-shop, termín spuštění zatím nemá

Maloobchodní řetězec Globus letos odstartuje provoz plnohodnotného e-shopu zahrnujícího dodávky objednávek domů.

Maloobchodní řetězec Globus letos odstartuje provoz plnohodnotného e-shopu zahrnujícího dodávky objednávek domů. Zdroj: Profimedia.cz

V první fázi se bude e-shop Globusu týkat jen Prahy.
2
Fotogalerie

Maloobchodní řetězec Globus připravuje plnohodnotný e-shop zahrnující dodávky objednávek domů. Serveru E15.cz to potvrdily dva zdroje obeznámené s průběhem příprav Globusu na spuštění online prodeje.

Zatím řetězec provozuje e-shop jen v takzvané Click & Go podobě, kdy si zákazníci musí objednávky vyzvednout v prodejně na pražském Zličíně.   

Samotný Globus zatím drží informace o e-shopu pod pokličkou. „V tuto chvíli nemohu potvrdit, že bychom dodávání domů k naší službě Click & Go v nadcházejícím roce připravovali,“ sdělila mluvčí Globusu Rita Gabrielová. 

Z tradičních prodejců potravin má plnohodnotný e-shop v České republice zatím jen Tesco. „Prodej online a offline nejsou protichůdné cesty. Většina značek v maloobchodu do budoucna nabídne obojí,“ řekl na konferenci Retail Summit 2020 Petr Pavlík z vrcholového vedení řetězce Albert. Plány ohledně internetového prodeje Albert zatím neprozradil.  

Byznysu s prodejem potravin přes internet zatím dominuje e-shopy Rohlík.cz podnikatele Tomáše Čupra a obchod Košík.cz ze skupiny Mall Group. „Není to bitva mezi kamennými a online obchody, vyhraje omnichannel. Zákazník nikdy nebude stoprocentně nakupovat online, někdy si potřebuje přivonět,“ uvedl Čupr na Retail Summitu. 

Globus aktuálně přichází na trh rovněž s novým typem prodejny nazvaným Globus Fresh. První provozovna v metropoli je na Pankráci. Nejdůležitějším pilířem nového konceptu není tradiční obchod, nýbrž restaurace s kavárnou. Dalším pilířem je řeznictví, pekárna a cukrárna. Třetí v řadě je prodej potravin. Celá provozovna je sdružená do jedné platební zóny. To znamená, že zákazník zaplatí celou útratu až při odchodu.