Řetězec H&M se po více než dekádě v černých číslech propadl do ztráty

Švédský prodejce oděvů Hennes  Mauritz, H&M, moda, odevy

Švédský prodejce oděvů Hennes Mauritz, H&M, moda, odevy Zdroj: profimedia.cz

ČTK

Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém fiskálním čtvrtletí propadl do ztráty před zdaněním 6,5 miliardy švédských korun (16,6 miliardy korun). Firma skončila ve ztrátě poprvé za více než deset let. Firma musela kvůli pandemii uzavřít velkou část svých obchodů po celém světě.

Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 procent na 28,7 miliardy švédských korun. Firma ve čtvrtletí musela dočasně zavřít obchody v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 procent jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 procent vzrostly.

H&M rovněž uvedla, že rozšířila slevy, což jí snížilo ziskovou marži. Varovala také před možností dalších vysokých slev ve třetím čtvrtletí.Link

V současnosti se prodeje začínají zlepšovat a zavřených zůstává zhruba sedm procent z více než 5000 obchodů firmy. Společnost se však rozhodla, že za celý letošní rok otevře méně nových obchodů, než původně plánovala, a naopak jich více zavře. Hodlá zcela uzavřít 170 obchodů a 130 jich otevřít.

Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa, včetně Česka.