Rohlik.cz expanduje do pěti dalších měst, dostupný bude pro čtvrtinu země
Internetový supermarket Rohlik.cz expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. Obsluhované území rychle rozšiřují i konkurenční e-shopy s potravinami. České domácnosti loni nakoupily přes internet potraviny a nealkoholické nápoje za tři miliardy korun.
Zákazníky v nových lokalitách bude Rohlik.cz obsluhovat z pražského skladu. "V roce 2016 jsme se soustředili na Prahu. Poptávka je zde tak velká, že na expanzi nebyl prostor. Letos jsme po Liberci, Ústí nad Labem, Plzni, Hradci Králové a Pardubicích připraveni se postupně rozšířit i do dalších měst," uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun.
Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.
Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.
Kolonial také chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak pro firmy. E-shop už přepracoval svůj web. "V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů," uvedl marketingový ředitel Ondřej Tomeš.
Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále třeba Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.
Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. České domácnosti loni nakoupily přes internet potraviny a nealkoholické nápoje za tři miliardy korun, meziročně o 40 procent víc, vyplývá z údajů společnosti GfK.