Humanic loni utržil téměř miliardu, chystá vlastní e-shop

Tržby obchodů s obuví Humanic se loni zvýšily o dvě procenta na 971 milionů korun. Letos společnost chystá spuštění internetového obchodu. Řetězec také pokračuje v rekonstrukci svých prodejen.

Tržby společnosti rostou od roku 2013, uvedla mluvčí řetězce Kateřina Smutná. Prioritou pro letošní rok je podle ní spuštění českého e-shopu. Humanic on-line prodej provozuje na německém a rakouském trhu.

Letos se modernizace dočkají prodejny v Teplicích a Mladé Boleslavi, v nové podobě se otevřou zákazníkům v průběhu března. Sortiment bude doplněn o značky, které budou v českých obchodech nově dostupné, dodala Smutná.

 



Humanic nyní provozuje v ČR 26 prodejen. V roce 2015 firma dosáhla zisku 23 milionů korun. Firma Humanic CZ je dceřinou společností rakouské Leder & Schuh AG Graz, první dvě prodejny otevřela v Česku v roce 1992.

Mezi největší prodejce obuvi v ČR patří dále Baťa, Deichmann či CCC. Podle údajů České kožedělnické a obuvnické asociace spotřeba obuvi v Česku stagnuje a pohybuje se průměrně mezi 3,5 až čtyřmi páry na osobu za rok.