Ruská konkurence už nestojí o Kellnerův řetězec Eldorado

Největší ruský maloobchodní prodejce spotřební elektroniky M.video nebude dále usilovat o koupi konkurenční sítě prodejen Eldorado, kterou vlastní česká skupina PPF, protože se firmy nemohou dohodnout na podmínkách prodeje. Společnosti vadí rovněž požadavky od antimonopolního úřadu (FAS).

Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na prohlášení mluvčího M.videa Antona Pantělejeva. „Jednání mezi M.video a fondem PPF a možné akvizici 100 procent Eldorada byla pozastavena, protože se nepodařilo dosáhnout shody ohledně podmínek a kvůli nařízením FAS,“ prohlásil mluvčí.

Firma M.video jednala o převzetí Eldorada již v roce 2011, dohoda se však neuskutečnila. Plán byl znovu oživen na počátku letošního roku.

M.Video je co do obratu největším ruským prodejcem elektroniky a loni zvýšil tržby o 20 procent na 158 miliard rublů, zhruba 91,5 miliardy korun. Řetězec loni otevřel 42 prodejen a nyní jich má 305. Tržby Eldorada loni vzrostly o 15 procent na 112 miliard rublů a na konci roku 2012 měla síť 404 obchodů.

Spojení obou řetězců by vytvořilo silnějšího konkurenta expandující síti Media-Saturn, která je součástí německého maloobchodního gigantu Metro. Media-Saturn vstoupila na ruský trh v roce 2006 a zatím na něm má 45 prodejen.

Společnost PPF se v Rusku výrazně angažuje. Provozuje tu zejména banku Home Credit&Finance Bank (HCFB), která patří k hlavním hráčům na trhu spotřebitelských úvěrů. Dále má zhruba 20 procent v těžební společnosti Polymetal.

Loni PPF vyměnila podíl v ruské bance Nomos za akcie Uralkali, která je největším producentem uhličitanu draselného na světě, a ovládla zemědělský holding RAV Agro-Pro. V březnu PPF získala od ruské banky Sberbank úvěr 185 milionů eur na výstavbu první etapy kancelářského areálu na západním předměstí Moskvy.

Skupina PPF ovládla ruský řetězec Eldorado