Růstové žně pokračují. Alza.cz loni zvýšila tržby o pětinu. V Česku tržby stouply nejvíce za pět let

Alza.cz zvýšila loni tržby o pětinu. Na snímku Alzabox na pražském Kačerov

Alza.cz zvýšila loni tržby o pětinu. Na snímku Alzabox na pražském Kačerov Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Největší český internetový obchod Alza.cz podle předběžných výsledků loni meziročně zvýšil obrat o pětinu na 45 miliard korun bez DPH. Vyřídil zhruba 18 milionů objednávek, ve srovnání s rokem 2020 to bylo o 27 procent více. E-shop obsloužil asi 5,3 milionu zákazníků, oznámila firma. Zisk nesdělila.

V České republice Alza v uplynulém roce zaznamenala růst obratu o 18 procent, což byl podle místopředsedy představenstva firmy Petra Beny nejlepší výsledek za posledních pět let. Na Slovensku si meziročně polepšila o 23 procent, v Maďarsku a Rakousku o 28 procent a v Německu byl růst dvojnásobný, 206 procent.

Alza.cz předpokládá, že zisk se bude držet dosavadního růstového trendu. Předloni čistý zisk činil 2,1 miliardy korun, v roce 2019 byl zhruba 1,1 miliardy korun. 

Společnost působí také na francouzském a britském trhu. „Nějaký obrat jsme ztratili ve Velké Británii, kdy nás malinko rozhodil brexit a kdy jsme dlouho hledali cestu, než jsme znovu začali dodávat. Prvních šest měsíců jsme sice měli web, ale nešlo objednávat,“ řekl Bena. Doplnil, že s výsledky ve všech zemích jsou ale spokojení, protože v každé zemi byl růst Alzy rychlejší než na celém internetovém trhu v daném státě.

Rozšíření na nový zahraniční trh společnost v letošním roce neplánuje. V Maďarsku chce ale ve třetím kvartále letošního roku otevřít logistické centrum. Do Rakouska a Německa plánuje letos vstoupit i fyzicky, podrobnosti ale zatím firma nechce zveřejňovat. „Další země bychom mohli otevřít ze začátku nebo v první polovině příštího roku,“ uvedl Bena.

Nejprodávanějšími produkty na počet kusů byly v minulém roce bezdrátová sluchátka, náplně do tiskáren, datové kabely, mobilní telefony, ale také stavebnice lego nebo knihy.