Santa Claus je nejcennější značka. Výrazně překonal Apple či Coca-Colu

Santa Claus

Santa Claus Zdroj: CTK/AP

Nejcennější obchodní značkou světa je Santa Claus. Vánoční postava tak ve srovnání hodnoty značky předběhla nejznámější světové firmy. Z hodnocení marketingové agentury Brand Finance vyplývá, že jméno Santa Claus má cenu bilionu liber (32,64 bilionu korun).

Nejcennější světovou značkou je symbol amerických Vánoc - Santa Claus. Hodnota jména výrazně převyšuje ceny značek nejvýznamnějších firem. Podle serveru Thedrum to vypočítala to marketingová agentura Brand Finance, která prodejní sílu postavy v červeném plášti ohodnotila sumou bilion liber (32,64 bilionu korun). Společnost podle svého vyjádření při hodnocení vánoční postavy použila stejné metriky, jako se používá v hodnocení značek světových podniků.

Pro srovnání, letos koncem září vyšlo hodnocení firemních značek společnosti Interbrand. Z žebříčku vyplývá, že Coca-Cola poprvé po třinácti letech přišla o pozici nejcennější značky světa. Giganta vyrábějícího slazené nápoje přeskočily firmy Apple a Google. Coca-Cola se v čele tabulky Interbrandu držela od roku 2000. První pětku uzavírají ještě IBM a Microsoft.

Hodnota nejcennější firemní značky (Apple) v žebříčku však za odhadovanou cenou Santa Clause výrazně zaostává. Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy dolarů (1,9 bilionu korun).