Sendvičové fast foody rozšiřují sítě

Řetězce prodejců čerstvých baget a pečiva expandují. V pasáži Broadway na pražských Příkopech otevřelo svoji šestou pobočku v tuzemsku francouzské pekařství Paul.

Řetězce prodejců čerstvých baget a pečiva expandují. V pasáži Broadway na pražských Příkopech otevřelo svoji šestou pobočku v tuzemsku francouzské pekařství Paul. Zdroj: Paul

Řetězce prodejců čerstvých baget a pečiva expandují. V pasáži Broadway na pražských Příkopech otevřelo svoji šestou pobočku v tuzemsku francouzské pekařství Paul. Jen pár metrů od nové provozovny sídlí další rychlé občerstvení, americký řetězec Subway, a na druhém konci Příkop nedávno přibyla prodejna Bageterie Boulevard, která patří největšímu domácímu výrobce obložených baget Crocodille.

Všechny tři řetězce plánují další růst. Paul nyní buduje další provozovnu v Praze 2, kterou se chystá otevřít na podzim. Subway zamířil minulý měsíc poprvé mimo město, když svoji desátou pobočku umístil do areálu motorestu u dálnice D1.

„V Česku jde o první projekt, chtěli bychom ho však zde i v dalších zemích střední a východní Evropy rozvíjet,“ uvedl manažer rozvoje sítě Subway v regionu Martin Princ. Podle portálu franchisinginfo.cz chce Subway letos v Česku prodat až 12 franchisových licencí. Kromě sendvičů teď Subway testuje ve Spojených státech nový koncept kaváren a chystá otevření několika pilotních provozoven ve střední a východní Evropě.

Po vlastních pobočkách se pouští do budování franšízové sítě i Bageterie Boulevard, napodobující francouzský styl. Kromě tuzemských regionů zvažuje firma také zahraniční expanzi, nejspíš do okolních zemí.

Pomalejším tempem zatím posiluje svoji síť Paul. Zdůvodňuje to mimo jiné tím, že připravuje pečivo na místě, což znamená vysoké nároky na zázemí, a tak se počet dalších pekařství odvíjí hlavně od lokality. Firma také zdůrazňuje, že se snaží přizpůsobit nabídku tuzemským zákazníkům.

„Českým specifikem jsou například plněné croissanty. Ve Francii na tento sortiment v podstatě nenarazíte, podobně jako na chlebové twisty a slané briošky, které se tam prodávají jen v době oběda. Naši zákazníci je oproti tomu vyžadují po celý den,“ popisuje brand manager Paul v ČR Přemysl Grunt. „Francouzi zase nakupují víc chlebů a baget, pečivo je pro ně součástí téměř každého jídla,“ dodává Grunt.