Škoda Yeti „boduje“ v Indii, zařadila se mezi největší ležáky trhu | E15.cz

Škoda Yeti „boduje“ v Indii, zařadila se mezi největší ležáky trhu

Nová Škoda Yeti na ženevském autosalonu
Nová Škoda Yeti na ženevském autosalonu
• 
ZDROJ: ctk

vag

Share on Facebook Messenger
Automobilový server indické televize NDTV vytvořil žebříček deseti nejhůře prodávaných modelů v Indii. Šesté místo v něm obsadilo mladoboleslavské SUV Škoda Yeti, kterého se za 11 měsíců letošního roku v miliardové zemi prodalo pouhých 123 kusů. Redaktoři webu neúspěch yetiho přisuzují příliš vysoké ceně.

V žebříčku největších propadáků mají po dvou modelech automobilky Nissan, Toyota a Renault, po jednom modelu jsou v něm kromě Škody také Chevrolet, Hyundai a Ford. Na prvním místě skončil s 15 prodanými vozy model Nissan Teana.

Server Auto.NDTV.com připomíná, že yeti nikdy nepatřil v Indii mezi škodovácké trháky. Česká automobilka ho dokonce na několik měsíců stáhla z prodeje. Letos pak uvedla inovovanou verzi, přesto si yeti udržel pozici nejméně úspěšného modelu značky.

„Starý Yeti byl vždy považován za něco trochu dražšího, což bránilo v obratu jeho prodejních čísel. Navzdory tomu jej Škoda v roce 2014 vrátila na trh s ještě vyšší cenovkou,“ napsal web.

10 nejhůře prodávaných aut v Indii (leden-listopad 2014)
1. Nissan Teana 15
2. Toyota Landcruiser 40
3. Toyota Prado 51
4. Chevrolet Captiva 63
5. Hyundai Sonata 97
6. Škoda Yeti - 123
7. Renault Koleos - 148
8. Ford Endeavour 222
9. Renault Fluence 306
10. Nissan Evalia - 484

Zdroj: NDTV Auto

Podle internetových stránek indické Škody se yeti s pohonem na dvě kola a naftovým dvoulitrovým motorem o výkonu 83 kW prodává za 1 863 000 rupií, což je kolem 665 tisíc Kč. Pro zajímavost, v Česku cena této verze začíná na méně než půl milionu korun. Terénní varianta 4×4 se silnějším motorem pak v Indii stojí přes dva miliony rupií.

Redaktoři AutoNDTV zdůraznili, že do žebříčku nezařadili luxusní značky, jejichž tržní podíl je malý. Uváděná čísla jsou za letošní leden až listopad.

Škodě Auto se v Indii obecně daří méně, než původně očekávala, přestože tam své vozy vyrábí a v zemi investovala zhruba 20 miliard korun. Za první pololetí se v Indii prodalo 7383 škodovek, přičemž za celý loňský rok to bylo 22 600 aut. Od roku 2001 do loňska mladoboleslavská firma v zemi prodala jen 187 tisíc vozidel. To se zdaleka nevyrovná sousední Číně, kde jen loni dodala 227 tisíc vozů.

Autor: vag

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.