Slevovou smršť spustily i nábytkářské řetězce | E15.cz

Slevovou smršť spustily i nábytkářské řetězce

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15 Eduard Erben

Denisa Novotná

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nábytkářské řetězce letos rozjely povánoční slevy ve velkém, podobně jako prodejci elektroniky nebo sportovního zboží. Obchodní dům XXXLutz láká na „největší finální výprodej všech dob“, Sconto avizuje slevy až 60 procent, zásob se v tomto období už tradičně zbavuje i švédský řetězec IKEA.

Obchodníci s nábytkem se snaží přilákat zákazníky, kteří v obavách z vývoje ekonomiky začali více šetřit. Lidé, kteří už mají domácnost zařízenou, častěji odkládají nákup modernějšího nábytku a designového zboží. Navíc znatelně poklesly prodeje nových bytů.

Podle výzkumu společnosti Incoma GfK více než třetina lidí, kteří v uplynulých dvou letech nenakupovali nábytek ani bytové doplňky, jako důvod uvedla nedostatek peněz. „Ti, kteří sortiment nakoupili nebo se k tomu chystají, v 80 procentech tvrdí, že současná ekonomická situace ovlivňuje jejich nákup nebo plán nákupu,“ uvedl analytik Incomy Pavel Cabal. „Více než tři čtvrtiny dotázaných srovnávají nabídky v různých prodejnách a více než 80 procent dotázaných čte katalogy a letáky prodejen s nábytkem,“ potvrdil Cabal význam inzerovaných slev.

Sami obchodníci o současném boji o zákazníka neradi hovoří. Nejotevřenější je síť obchodních domů Kika Nábytek: „Situace je jako v celém hospodářství ohrožena negativním vývojem v Evropě. Výrazný pokles aktivit ve stavebnictví neslibuje zlepšení ani v následujících letech,“ konstatoval ředitel tuzemské Kiky Július Černický. Zároveň připomněl, že řetězci i tak roste počet zákazníků. Kika v posledních letech expandovala do velkých českých a moravských měst. „Slevy jsou u nás vždy tahákem,“ zdůraznil Černický.

„Letošní výprodeje přilákaly do našich obchodních domů hodně zákazníků,“ tvrdí také viceprezident IKEA ČR Per Ola Jönnerheim. Do marketingových kampaní výrazně investuje XXXLutz. „Velký výprodej probíhá dvakrát ročně. Vyprodáváme výstavní kusy, poslední kusy a speciální položky nábytku,“ vysvětluje mluvčí řetězce Thomas Saliger. Ani mezi hlavními výprodeji však XXXLutz nepolevuje v marketingových aktivitách. Před velkým novoročním výprodejem lákal zákazníky katalogem s vánočními slevami.

Autor: Denisa Novotná

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah