Slevomaty nepřežily desetiletí | E15.cz

Vše o gastro byznysu

Vše o gastro byznysu

Slevový trh nepřežil desetiletí

Slevový trh nepřežil desetiletí
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: čtk

Daniel Novák

Portály hromadného nakupování, lidově označované slevomaty, skomírají. Trhu vládne téměř bez konkurence Slevomat.cz. Avšak i ten mění obchodní strategii. Není to přitom ještě ani deset let, co jako první v branži zahájil činnost.

„Dnes už bych skoro nemluvil ani o slevovém trhu. Naprostá většina původních portálů na něm zanikla. Stejně skončil zájem o dříve populární nabídky jako tataráky a žebírka ve slevě,“ uvedl Michal Hardyn, ředitel cashbackového portálu Tipli.cz. Posledních několik hráčů se podle něj z velké části přeměnilo na klasické prodejní weby nabízející zážitky a cestování.

Vrcholem procházel trh hromadného nakupování v roce 2011, tedy rok po svém vzniku. Tehdy bylo v Česku podle vyhledávače slev Skrz.cz 222 slevových portálů. Nyní jich je sotva desetina. Portály krachovaly a některé bankroty dokonce vyšetřovala policie.

Zkrachoval největší český e-shop s kuchyňským vybavením

„Souhrnný roční obrat serverů z původního trhu slevových portálů se od roku 2013 drží stabilně kolem tří miliard korun,“ uvedl ředitel Skrz.cz Matěj Dvorský. Dvě třetiny trhu patřily loni Slevomatu. I ten se však již od slev odvrací.

„Jen samotná sleva jako fungující byznys model nestačí. Z firmy se v průběhu let stal inspirační a zážitkový portál,“ uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Bankéři se probudili do brutální reality. Hypoteční trh zažívá masakr

Místo slev vidí společnost větší potenciál ve službách. Slevomat představil plán na vytvoření největší společné platformy pro drobné živnostníky. Spojí je jednotným rezervačním systémem. Kvůli změně strategie zvažoval Slevomat i změnu názvu. Stávající značku ale nakonec vyhodnotil jako natolik zavedenou, že by změna znamenala riziko.

„Tlak na výši slevy a provize v kombinaci se zaměřením pouze na pobytové balíčky zlomil vaz většině projektů,“ dodala šéfka Slevomatu Havlíčková. Pobyty podle ní představují hlavní zdroj obratu. Nízká frekvence návštěv a nákupů v tomto segmentu však vyžaduje pro růst neustálou akvizici nových uživatelů. Podle spotřebitelské organizace dTest má teď potíže s proplácením kuponů slevový web Pepa.cz. Jeho provozovatel na zaslané otázky nereagoval.

Autor: E15

Babiš: Koupím si, co budu chtít. To není váš problém
Kvůli dresu ANO jsem za zločince, jednou budu primátor, říká Petr Stuchlík
Karta seniora nabízí slevy lidem nad 55 let. Projekt se rozšíří do více krajů
Řeznictví ovládaná Agrofertem zákazníky nelákají, zavřela první pobočka
Komentář Aleny Schillerové: Připravujeme se na měkké přistání
Oslnivá krása, skrytá šedesát metrů pod zemí. Prohlédněte si opuštěné slovenské doly

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!