Složitý prodej ojetých elektroaut. Úspěch nemusí zajistit ani podstřelená cena

Škoda Enyaq - tříleté auto postihne ztráta hodnoty přes 40 procent

Škoda Enyaq - tříleté auto postihne ztráta hodnoty přes 40 procent Zdroj: auto.cz/David Rajdl

Michal Borský

Vystřízlivění z elektromobilního boomu se začíná projevovat v menším zájmu o nabíjecí auta. Dealeři nových aut se snaží skladových „elektrik“ zbavit pomocí zlevňování a výhodných bonusů, v autobazarech a na inzertních serverech se majitelům elektrickou ojetinu občas vůbec nepodaří udat.

Analýza vyšla na Info.cz.

„V současné době nemáme v nabídce žádné čistě elektrické auto a to z důvodu nízkého, řekl bych až nulového zájmu ze strany zákazníků,“ říká Filip Kučera z jednoho z největších českých autobazarů Auto ESA. 

S podobnou situací se potýkají i prodejci nových automobilů. A že dosud dogmaticky ražený elektrický směr nebude tak úplně přímý, naznačují i výsledky voleb do Evropského parlamentu.

V našich končinách popularitě elektromobilů dlouhodobě neprospívají ani vysoké ceny a různá technická omezení spojená s provozem. 

Podle meziročních statistik Svazu dovozců automobilů prodeje plně elektrických aut poklesly za první kvartál meziročně o 1,8 procenta. Jestliže celounijní průměr podílu nových elektromobilů na trhu činí 11,9 procenta, v Česku dosahuje 2,2 procenta.

Slevy a benefity

Český stát se před nedávnem konečně rozhoupal k poskytování dotací na nákup elektromobilů. Jako obvykle trochu s křížkem po funuse, navíc za dost divných podmínek – subvence je dostupná jen pro firmy a auto nesmí stát více než 1,5 milionu korun. Na mrzkých prodejích se státní podpora zatím nějak zásadně neprojevila, dovozci nových aut si tedy pomáhají, jak dovedou.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!