Soud poslal Popron Media do úpadku | E15.cz

Soud poslal Popron Media do úpadku

Peter Schier
Peter Schier
• 
ZDROJ: E15 Anna Vackova

Dušan Kütner

Share on Facebook Messenger
Ještě před šesti lety dosáhl jeden z hlavních hráčů na poli distribuce hudebních a filmových fyzických nosičů, společnost Popron Media, tržeb 490 milionů a čistého zisku osm milionů korun. Ale nástup internetových obchodů, distribuce hudby a filmů v digitální podobě a ekonomické krize, která přiměla řadu lidí šetřit i na oblíbených cédéčkách, nakonec poslal firmu do insolvence a úpadku.

O zahájení insolvenčního řízení rozhodl soud na začátku června na žádost samotné firmy. Tentýž soud v minulých dnech prohlásil úpadek Popron Media. O dalším osudu firmy se bude rozhodovat 13. října, na kdy soud nařídil přezkumné jednání týkající se přihlášených pohledávek a schůzi věřitelů.

„Předmětem jednání schůze věřitelů bude i rozhodnutí o způsobu řešení úpadku,“ uvedl soud. Po prohlášení úpadku přitom existují jen dvě cesty. Povolení reorganizace a záchrany firmy, třeba i pod novým majitelem. Druhým řešením je konkurz a postupný rozprodej aktiv společnosti. Firma ale v žádosti o zahájení insolvenčního řízení o povolení reorganizace nepožádala.

Dosud své pohledávky přihlásilo 46 věřitelů. K těm největším patří R media s částkou 31,5 milionu, Bontonfilm s 11,6 milionu, společnost AQS nárokující si 4,3 milionu či Supraphon žádající 2,6 milionu. Podle údajů uvedených majiteli v návrhu o zahájení insolvenčního řízení firma k začátku června evidovala celkem 440 věřitelů, jejichž výše pohledávek činí 144,3 milionu korun.

Propad nezastavila ani nová výdejní místa

Firma kromě distribuce provozovala na přelomu tisíciletí vlastní obchod Popron.cz a distribuovala i produkci dalších hudebních vydavatelství. Po úspěšných letech 2002 až 2008 ale nastal obrat, zejména u zásilkové služby. Důvodem byly nástup krize, přechod k e-shopům a klesající prodeje hudby a filmů, které byly v období do loňského roku hlavní oblastí nabídky firmy.

Firma se snažila na situaci na trhu zareagovat. Posílila proto internetový obchod a od roku 2011 začala budovat síť výdejních míst. Stálý propad tržeb ale nezastavila a od roku 2010 každoročně prohlubovala ztrátu. Situace se začala zhoršovat na podzim loňského roku. „Prodeje v říjnu 2013 klesly meziročně o padesát procent, což velmi negativně ovlivnilo i další průběh v listopadu a prosinci. Tržby ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku tak byly o 51 milionů korun nižší než v roce 2012,“ uvedl spolumajitel Peter Schier starší.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.