„Naším cílem je stabilita a to neznamená honit trh,“ oznámil nečekaný tah viceprezident firmy Craig Russell. Podle něj se chce firma vyhnout plošnému zdražení svých nápojů, připravovaných právě z arabiky.
Důvodem zdražení je silné sucho, které letos postihlo Brazílii, hlavního světového producenta arabiky, a rozšířená nákaza houbou zvanou roya (vědci z britského centra Kew Royal Botanic Gardens kvůli nákaze dokonce mluví o riziku úplného vymizení arabiky).
Dosavadní výsledky sklizně, která je zhruba v polovině, jsou velmi hubené. Podle odhadů, jež citoval týdeník Bloomberg Businessweek, bude letos na trhu přibližně o 660 tisíc tun arabiky méně než loni. I proto řetězec Starbucks koupil vlastní šestisethektarovou farmu v Kostarice, aby do budoucna cenové výkyvy omezil.
Vývoj ceny kávy arabika za posledních pět let:Vývoj cen kávy arabika za posledních pět let |