T.S.Bohemia zvýšil obrat na 1,4 miliardy korun

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta)

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta) Zdroj: Dominik Bachurek, Sedmicka

Největší moravský internetový obchod s elektronikou dosáhl za loňský rok obratu 1,36 miliard korun bez DPH a 1,65 miliard korun s DPH.

V meziročním srovnání to představuje nárůst o šest procent. Za tu dobu firma vyřídila přes 610 tisíc objednávek, což oproti roku 2010 představuje čtvrtinový nárůst.

„Loňský rok hodnotíme jako úspěšný. Letos se zaměříme na udržení pozice lídra na moravském trhu,“ komentoval výsledky Lubomír Pešák, předseda představenstva T.S.Bohemia a jeden z jeho zakladatelů.

Podle celorepublikového průzkumu Elektro 2012 provedeného agenturou INCOMA GfK je moravská jednička, která má po celém Česku 11 kamenných poboček, v oblíbenosti mezi zákazníky na šestém místě. Před ním se umístily řetězce Datart, Electroworld, Ikea, Planeo a Expert.

Olomoucká společnost T.S.Bohemia, která přes devatenáct let věnuje prodeji počítačové a spotřební elektroniky, zároveň produkuje vlastní počítače pod značkou Barbone. Těch mezi lety 2003 a 2012 prodala přes 220 tisíc kusů.
T.S.Bohemia si zakládá na tom, že jako jediný internetový obchod zákazníkům neúčtuje dopravu zboží bez ohledu na objem objednávky. K bezplatné dopravě se ale loni v listopadu alespoň na jeden den odhodlalo více než 600 e-shopů. Lidé v takovém případě na objednávce ušetří přes sto korun a podle odhadu Kamila Demutha z Heureka.cz se při akci „Den dopravy zdarma“ počet objednávek zvýšuje o desítky procent.