Točená zmrzlina za jedinou sezónu splatí investice

Zdroj: FreOn Services

prezentace klienta

Záleží samozřejmě na atraktivitě místa, dobrém produktu a dodržování propracovaného know-how. To všechno svým franšízantům nabízí koncept „Tak trochu jiná točená“. Na opravdu dobrém místě můžete za jedinou sezónu od dubna do září získat celou investici zpět.

„Aktuálně působíme v Opavě, Šumperku a Praze. Hezká místa jsou všude, jenže my o nich nevíme a to je na franšízantech ‒ objevit potenciál těchto míst a vytěžit ho,“ říká Ondřej jednatel společnosti FreOn Services, která je vlastníkem konceptu Tak trochu jiná točená.

Vstupní investice přitom představuje jednorázovou částku 550 tisíc, dále už se platí jen roční marketingový a franšízový poplatek dvacet tisíc korun. Podle zkušeností franšízora i stánek umístěný na nejslabším možném místě má návratnost do dvou a půl sezóny.

Před očima zákazníka: kvalita bez barviv a dochucovadel

Tak trochu jiná točená vyniká způsobem přípravy ovoce a zároveň množstvím kombinací chutí. Zákazník si vybírá jeden ze tří základů (čokoláda,vanilka, banán), nyní firma chystá čtvrtý ‒ jogurtový, a k tomu si přidá některé z pěti druhů ovoce. Kdo má hodně mlsný jazyk, může za příplatek navíc dostat porci Oreo sušenek nebo lentilek. Všechny vybrané ingredience se promixují a rozdrtí a zákazník dostává točenou zmrzlinu podle svého přání. Celkem je tak nyní na výběr více než 45 různých kombinací.

Zmrzlina se vyrábí před zákazníkem, vidí každou ingredienci, a může se tak přesvědčit, že se do ní přidávají opravdové kusy ovoce bez barviv a dochucovadel. Zmrzlina osloví jak milovníky klasické točené (smetanové základy), tak i vyznavače zdravého životního stylu, který si dá čistě ovocnou zmrzlinu se základem z mražených banánů. Kombinace s banánovým základem je čistě z ovoce, je tedy přirozeně bez laktózy.

Úspěšný koncept chtějí rozšířit s pomocí franšízových partnerů

„Začali jsme provozovat stánek v Opavě, kde si už během první sezóny získal velkou oblibu,“ vzpomíná Ondřej Fréhar. „Zdokonalili jsme procesy, vypilovali celý systém přípravy a rozhodli se tyto zkušenosti a know-how předat dál. U zmrzlinového stánku je lokalita velmi důležitá, a protože ani zdaleka neznáme všechna krásná místa v Česku, rozhodli jsme se rozšířit osvědčený koncept pomocí franšízingu,“ dodává.

Stánek je pojízdný a nezávislý na přípojce vody (má vlastní rozvod), stačí jen připojení k elektřině. Cestou k úspěchu je navštěvovat akce nebo obsazovat hezká místa, kam si lidé chodí užít svůj čas, případně kombinace stálého místa s návštěvou akcí. Osvědčenými místy jsou festivaly, sjezdy řek, kempy, obecní slavnosti, dětské dny, místo u přehrady, u cyklostezky, v parku apod.

Kompletní podpora umožňuje podnikat i při zaměstnání

Franšízant dostane ready-made stánek připravený k provozu a vybavený do poslední naběračky. Samozřejmostí je veškerá potřebná dokumentace a školení pro práci s celým stánkem. Zaškolením provozu projde také veškerá obsluha. „Franšízant dostane i přístup ke všem dodavatelům, kde již máme dohodnuté výhodné ceny a může začít podnikat,“ říká Ondřej Fréhar.

Provozovat stánek lze i při stálém zaměstnání, kdokoliv tak může rozjet podnikání bez ztráty jistoty. Pokud má franšízant brigádníky, pak řeší průběžně jen skladování a přívoz a odvoz stánku. Vlastník licence zajišťuje průběžnou podporu a také servis strojů s garancí okamžité výměny při poruše, aby nedocházelo k výpadku tržeb. Po celou dobu spolupráce poskytuje firma konzultace a poradenství týkající se vedení stánku od řízení zaměstnanců, přes veškerou administrativu až po účetnictví a daně.

Pro sezónu 2020 je potřeba uzavřít franšízovou smlouvu před koncem letošního roku, aby se vše stihlo do začátku sezóny. Při uzavření smlouvy v měsících srpen, září a říjen sníží vlastník licence franšízantovi vstupní investici díky optimalizaci nákladů na hromadnou výrobu stánků a to podle počtu nových franšízantů na další sezónu.