V boji čerpaček o zákazníka rozhoduje i káva. OMV už na ni letos dala přes 24 milionů

Kafe na benzínové stanici

Kafe na benzínové stanici Zdroj: profimedia.cz

Odpočinková gastrozóna čerpacích stanic OMV
Káva čerpacích stanic OMV
3
Fotogalerie

Cena paliva, vyšší oktanové číslo ani „čisticí částice“ už, zdá se, nerozhodují o tom, na kterou čerpací stanici řidič zajede natankovat palivo či dobít baterie. Dle informací minimálně z posledních několika měsíců se totiž boj pumpařů o klientelu rozhořel na poli horkých nápojů – jmenovitě pak kávy.

Ta totiž hraje vedle prodeje paliv významnou roli v tržbách čerpaček. Přiznal to třeba letos v květnu ředitel čerpacích stanic MOL Richard Austen. „Přes třetinu tržeb naší nepalivové části tvoří opravdu káva,“ řekl serveru Seznam Zprávy. Síť Shell dokonce minulý měsíc představila vlastní koncept kavárny Shell Café, který pro globální využití testuje právě v Česku. Marketingový šéf konkurenčních stanic OMV Michal Janda nyní deníku E15 potvrdil, že jeho firma do lepší tuzemské kávy a všeho kolem ní jen letos nainvestovala přes 24 milionů korun. Další desítky milionů podle vyjádření šéfa celé firmy Daniela Vasichache šly na posílení gastrosegmentu.

Provozovatelé benzinek tak reagují na vývoj v elektromobilitě. Při dobíjení auta totiž jejich zákazník bude muset trávit více času na benzince či v jejím okolí – a právě jeho udržení na místě, třeba nabídkou kvalitní kávy či jiných doprovodných služeb a odpočinkových zón, představuje významný způsob na generaci dalších tržeb a zisků. „I když se bavíme o rychlém nabíjení, pořád to bude trvat 15 minut a více. Nebude výjimkou, kdy ten zákazník stráví na čerpací stanici půl hodiny,“ uvedl pro server MediaGuru ředitel provozu čerpaček Shell Jan Čapský.

„Zákazníkům, kteří dobíjejí své elektromobily u našich čerpacích stanic, chceme nabídnout jak pohodlí, tak i kávu a občerstvení, za kterým se budou rádi vracet. Aktuálně máme v provozu už více než 90 nových kávovarů značky Cimbali, káva je Fairtrade a spolupracujeme s profesionálním baristou, který dohlíží na nastavení každého stroje,“ vyjmenovává Janda konkurenční zbraně firmy v „kávovém soupeření“. S Fairtrade kávou přitom firma přišla už v roce 2016. OMV tuto změnu bere i jako oslavu svého jubilea – v říjnu totiž uplynuly tři dekády, co firma na tehdejším československém trhu ještě pod značkou ÖMV začala působit. Aktuálně v tuzemsku provozuje 140 čerpacích stanic.