V Česku startuje nový byznys s luxusní kosmetikou

Iva Hošková, Charming4ever.com

Iva Hošková, Charming4ever.com Zdroj: E15

Dlouholetá vrcholová manažerka velkých farmaceutických korporací Iva Hošková a přední tuzemský podnikatel v oblasti luxusu Vladan Hájek spojili síly a společně startují nový byznys. Společně přes novou společnost Astewe spustili internetový obchod Charming4ever.com, který do České republiky přináší poprvé luxusní švýcarskou kosmetiku značek typu Stemcell nebo CBN.

„Máme výhradní zastoupení pro Českou republiku a Slovensko,“ řekla serveru E15.cz Hošková. Prodej přes internet však bude mít širší geografický záběr. „Na světě žádný další internetový obchod s touto kosmetikou není,“ dodala podnikatelka.

Distribuce by měla probíhat také prostřednictvím sítě key account manažerek, které budou pokrývat největší města. Kromě Prahy a Brna také například Bratislavu.

„Od začátku jsme věděli, že nechceme jít do běžné distribuce. Chceme se zaměřit na přímý kontakt se zákazníkem a online prodej,“ uvedla spolumajitelka obchodu. Zájem o distribuci prý přitom již projevily dvě velké kamenné sítě s kosmetikou.

Pro movitější vrstvy

Zákaznice a zákazníci Charming4ever se budou rekrutovat hlavně z nejmovitějších vrstev. Ceny jednotlivých položek obchodu se běžně pohybují v tisícových řádech. „Během tří let bychom se v tržbách chtěli dostat zhruba na čtyřicet milionů korun,“ poznamenala Hošková. V zisku by měl být nových obchod zhruba do roku a půl.

V blízké době plánuje Iva Hošková s Vladanem Hájkem udělat také anglickou verzi eshopu. Hodlají díky tomu rozšířit prodej také do zahraničí.

Zatímco pro spolumajitelku Charming4ever je to po působení ve vrcholových manažerských pozicích první velká zkušenost s vlastním byznysem, je Vladan Hájek ve světě luxusu jako doma. Nejdříve vybudoval v Praze síť obchodů s luxusem, kterou následně úspěšně prodal. V současnosti provozuje se zbožím pro nejmovitější klientelu řadu dalších obchodů a služeb. Se společníkem Jiřím Gajdošíkem provozuje síť prémiových hotelů Asten Hotels, společně rozjeli také realitní kancelář Asten Property. Hájek vlastní ještě například obchod se špičkovými italskými koly Colnago, prodává a půjčuje rovněž exkluzivní švýcarské lyže Zai.

Iva Hošková: Ve vlastním byznysu jsem volnější než v korporátu
Na českém trhu s luxusním zbožím se stále najdou segmenty, které podnikatelé považují za dostatečně velkou příležitost pro start nového byznysu. Když někdejší vrcholová manažerka ve farmaceutickém průmyslu Iva Hošková objevila několik značek luxusní švýcarské kosmetiky, která se dosud v Česku téměř neprodávala, neváhala. Spojila síly se zkušeným obchodníkem Vladanem Hájkem a spustila eshop Charming4ever.com.
E15: Proč se zkušená manažerka pustila do vlastního podnikání?

Dvacet let jsem působila ve velkých farmaceutických firmách na mezinárodních exekutivních pozicích. Zhruba posledních pět let v korporátních strukturách jsem si však říkala, že bych chtěla zúročit zkušenosti z byznysu také jinak. Kosmetika mě vždycky zajímala a díky tomu, že mám rodinu ve Švýcarsku, jsem se dostala ke značkám, které nyní prodáváme.
E15: V čem je pro vás hlavní rozdíl mezi korporátním světem a vlastním byznysem?

Vlastní podnikání je samozřejmě těžší. Vnášíte do něj vlastní prostředky a ne malé. Na druhou stranu jsem nyní ve firmě jen se společníkem. Všechno je tak mnohem flexibilnější, než když jdete korporátní strukturou a musíte stále dokola někomu něco vysvětlovat a přesvědčovat o svých záměrech. Navíc bych chtěla, aby po mě také něco zůstalo. V korporátu jsem sice stále něco budovala, ale výsledek měl někdo jiný. Teď už bych tedy neměnila.
E15: Proč se vyhýbáte prodeji v kamenných prodejnách?

Váháme se vstupem do řetězců s luxusní kosmetikou, a to z důvodu naprosté absence individuálního přístupu k zákazníkovi. Nebráníme se ale spolupráci se špičkovými kosmetickými salony a samostatnými luxusními parfumeriemi. Z jedné strany sázíme na prodej prostřednictvím eshopu, který je pohodlný a rychlý. Z druhé strany našim klientkám a klientům poskytujeme individuální servis, a to především prostřednictvím našeho salonku na Loretánském náměstí v Praze, kde jim naše kosmetická poradkyně vysvětlí veškeré možnosti a připraví plán péče o pleť, který je doslova šitý na míru podle stavu, typu pokožky a ročního období.
E15: Kdo je vaší cílovou skupinou?

Jedná se především o ženy zhruba od třiceti pěti let a výš. Většinou jde o lépe situované klientky, často manažerky, podnikatelky a celebrity. Ženy, kterým na sobě záleží a chtějí vypadat skvěle.
E15: Z čeho se vaše kosmetika dělá?

Všechny produkty jsou přírodní. Značka Stemcell začala jako první na světě využívat rostlinné kmenové buňky. Tyto kmenové buňky pochází z tyčinek lotosových květů, jejich kultivace je velmi náročná, což se odráží i v ceně produktů. Kosmetická řada CBN obsahuje rostlinné zárodečné buňky a byla vyvinuta na základě objevu oceněného v roce 2009 Nobelovou cenou za medicínu. Použité květiny jsou té nejvyšší kvality, pocházejí z bio-ekologických zahrad. Květy jsou ručně sbírány v době největšího květu, kdy je obsah účinných látek v rostlinách nejvyšší.

Vladimír Velebný: Patříme k největším producentům kyseliny hyaluronové