Velkoobchodům Makro klesl zisk o polovinu

Makro

Makro Zdroj: Archiv CNC

Velkoobchodům Makro Cash&Carry v Česku ve finančním roce 2015/2016 klesl zisk o polovinu na 637 milionů korun. Tržby německého řetězce klesly o necelé jedno procento na 29,9 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Společnost ve zprávě uvedla, že plánuje i nadále pokračovat ve svých podnikatelských aktivitách včetně další expanze na českém trhu.

První prodejnu na českém trhu Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě, nyní provozuje 13 velkoobchodních center. Firma v Česku zaměstnávala předloni 3273 pracovníků.

Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Makro má tři skupiny zákazníků z řad podnikatelů. Segment hotelů a restaurací tvoří zhruba 35 procent obratu, maloobchodní prodejci se na tržbách podílejí také 35 procenty, zbytek jsou firmy a instituce.

Velkoobchody Makro patří do první desítky největších obchodních řetězců v ČR. Jedničkou na tuzemském trhu je Kaufland s tržbami 57 miliard korun ve finančním roce 2016/2017.