Vlastník Datartu potvrdil odchod z Česka, firma se chce osamostatnit

Prodejna Datartu

Prodejna Datartu Zdroj: Euro Hynek Glos

Prodejce elektroniky Darty dnes potvrdil, že v rámci restrukturalizace a snižování nákladů má v plánu prodat své aktivity na českém a slovenském trhu. Český řetězec Datart, který společnost Darty koupila v roce 2000, už na konci loňského roku sdělil, že se chce osamostatnit a od svého vlastníka odkoupit jeho podíl.

Nový generální ředitel Darty Regis Schultz uvedl, že plán prodeje českých a slovenských aktivit ještě nemá určený harmonogram. „Hledáme nejlepší řešení,“ uvedl Schultz, jehož cituje agentura Reuters. Darty už prodala své prodejny v Itálii, Velké Británii a ve Španělsku.

Marketingová manažerka Datartu Jana Choroušová v prosinci sdělila, že řetězec je zdravý, expanduje a své prodejny uzavírat nehodlá. Dodala, že neproduktivní spolupráci se společností Darty chce vyřešit zpětným odkupem jejího podílu v Datartu a již několik měsíců s ní o tom jedná. Reagovala tím na informaci britského tisku, který psal, že Darty plánuje prodat nebo uzavřít své sítě v České republice a na Slovensku.

Darty, který se dříve jmenoval Kesa Electronics, loni v létě zahájil proces strategického přehodnocení svých aktivit. Ty se potýkají se slabou evropskou ekonomikou a s ostrou konkurencí internetového prodeje. Vedení tehdy uvedlo, že chce eliminovat ztráty na některých trzích a zaměřit se na základní trhy, co je Francie, Belgie a Nizozemsko.

Schultz dnes uvedl, že na francouzském trhu chce Darty snížit náklady rušením pracovních míst, prodejny však firma uzavírat nebude. Dodal, že společnost není na prodej a její vztahy s největšími akcionáři jsou dobré. Reagoval tím na spekulace francouzského tisku, podle nichž firma začala hledat kupce.

Darty je třetí největší prodejce elektroniky v Evropě po sítích Media-Saturn a Dixons. Má v Evropě přes 450 prodejen, z toho 230 ve Francii.

Obchodní síť Datartu tvoří 32 maloobchodních prodejen v České republice a 11 na Slovensku. Na českém trhu firma působí od roku 1990. Od roku 2005 jako první maloobchodní řetězec na českém trhu nabízí prodej zboží prostřednictvím vlastního e-shopu.