Vodafone dostal v Británii rekordní pokutu 140 milionů, zákazníci kvůli omylu přišli o tisíce liber

Vodafone (ilustrační foto)

Vodafone (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-ND 2.0: Marcos Morales via Flickr

Vodafone nabídne dobíjení na pobočkách České pošty
Vodafone otevřel prodejnu pro vietnamskou komunitu
Vodafone
Vodafone
5
Fotogalerie

Britský úřad pro regulaci telekomunikačního trhu Ofcom udělil Vodafonu pokutu 4,6 milionu liber (139,1 milionu korun) za vážné porušení pravidel ochrany spotřebitelů. Je to zatím největší pokuta, jakou kdy úřad udělil telekomunikačnímu operátorovi, uvedla BBC.

Podle úřadu Vodafone uvedl v omyl část zákazníků s předplacenou kartou při vybírání poplatků za dobití kreditu. Vodafone rovněž porušil pravidla při vyřizování stížností zákazníků.

Vodafone se za své chování omluvil a uvedl, že je odhodlán dát vše do pořádku. Vodafone má v Británii 20 milionů zákazníků mobilních služeb.

Úřad při vyšetřování zjistil, že Vodafone nepřipsal 10 452 zákazníkům jejich kredit na mobilní telefon. Zákazníci za dobu 17 měsíců přišli celkem o 150 tisíc liber. Problémy souvisely se zavedením nového fakturačního systému a Vodafone nebyl schopen dostatečně rychle zareagovat, aby vyřešil tento problém, uvedl regulátor. Druhé pochybení Vodafonu se týkalo jeho zaměstnanců zákaznických služeb a špatného procesu při řešení stížností, z nichž některé nebyly řešeny spravedlivě a včas.

"Selhání Vodafonu bylo vážné a nepřijatelné a pokuta posílá jasné varování všem telekomunikačním společnostem," uvedla ředitelka Ofcom Lindsey Fussellová. "Telefonní služby jsou důležitou součástí života lidí a očekáváme, že se všemi zákazníky se bude zacházet spravedlivě a v dobré víře."

Vodafone uvedl, že již většině zákazníků nahradil jejich kredit, pouze 30 se mu jich zatím nepodařilo nalézt. Investoval také do zlepšení svých služeb zákazníkům a školení zaměstnanců.