Výrobci luxusního zboží žalují Alibabu, kvůli prodeji padělků | E15.cz

Výrobci luxusního zboží žalují Alibabu, kvůli prodeji padělků

Alibaba
Alibaba
• 
ZDROJ: CTK/AP

ČTK

Share on Facebook Messenger
Skupina výrobců luxusního zboží žaluje čínského internetového prodejce Alibaba Group Holding. Výrobci tvrdí, že Alibaba vědomě umožňuje prodej padělků na svých internetových stránkách po celém světě, napsala agentura Reuters.

Mezi společnostmi, které žalobu podaly, jsou Gucci, Yves Saint Laurent a další značky pařížské firmy Kering. Firmy požadují odškodné a soudní zákaz prodeje, protože podle nich dochází k porušování zákona o ochranné známce a k podvodu. Firmy v žalobě uvádějí, že Alibaba bez jejich svolení iniciovala výrobu, prodej i dodávky předmětů, které mají jejich ochranné známky, a vydělává na nich. Mluvčí firmy Alibaba se ke zprávě odmítl vyjádřit.

Obavy z prodeje padělaných výrobků na stránkách patřících firmě Alibaba, včetně internetového trhu Taobao, čínskou firmu pronásledují již léta. USA přitom již v roce 2012 odstranily Taobao ze svého seznamu „neblaze proslulých trhů“, kde se prodávají padělky, s ohledem na dosažený pokrok.

Nejnovější žaloba je již druhou žalobou značek ze skupiny Kering na Alibabu podanou kvůli prodeji padělků za necelý rok. První žaloba se objevila v červenci, ve stejném měsíci však byla stažena, protože divize Keringu začaly pracovat s Alibabou na vyřešení problému.

Nová žaloba mimo jiné upozorňuje na příklad údajné falešné kabelky Gucci, kterou čínský obchodník nabízí za dva až pět dolarů a slibuje, že jich má nejméně 2000 kusů. Skutečná stejná kabelka Gucci se podle stížnosti prodává za 795 dolarů. Alibaba byl informován, že prodejce nabízí falešný výrobek, přesto prodej dále umožňuje.

Portál Alibaba prodal v roce 2013 více než Amazon a eBay dohromady
- Portál Alibaba založil ve svém bytě v roce 1999 bývalý učitel angličtiny Jack Ma (50), který je nyní s odhadovaným majetkem téměř 22 miliard dolarů nejbohatším Číňanem.
- Skupina Alibaba se zaměřuje na elektronický obchod, takzvaný e-commercepatří mezi 20 nejnavštěvovanějších stránek světa. Přes Tmall nabízejí své výrobky čínské podniky zákazníkům nejen v Číně.
- Portál Alibaba.com se specializuje na takzvané B2B (business-to-business) transakce, ve kterých si zboží vyměňují podniky a další subjekty, které nakupují ve velkém.
- V Číně se Alibaba na celkových tržbách z internetového prodeje podílí 80 procenty.
- Celková hodnota zboží, které se prodalo na platformách Alibaby, byla v roce 2013 vyšší než hodnota zboží prodaného dvěma velkými internetovými prodejci Amazon a eBay dohromady.
- Většinu Alibaby vlastní čtyři akcionáři: japonská společnost SoftBank, americká Yahoo, která má v Alibabě nyní podíl zhruba 23 procent, bývalý generální ředitel a spoluzakladatel Alibaby Jack Ma a další spoluzakladatel Joseph Tsai.
- Firma původně zaměstnávala 18 lidí, nyní jich zaměstnává asi 22 tisíc.
- Alibaba sídlí v Chang-čou ve východní části Číny, kde se narodil zakladatel firmy Ma.
- V červnu 2014 také Alibaba zahájila provoz svého prvního prodejního webu ve Spojených státech s názvem 11Main.com.
Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.