Zisk Procter & Gamble stoupl o 28 procent, firma se zaměří na rychle rostoucí značky

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 86 centů. Překonal tak prognózy analytiků, kteří čekali zisk 82 centů na akcii.
Čisté příjmy se snížily o sedm procent na 15,8 miliardy dolarů a nižší byly již sedmé čtvrtletí za sebou. Na tržby má negativní vliv silný dolar, aktivity ve Venezuele a rozhodnutí firmy omezit své široké portfolio produktů a zaměřit se pouze na rychleji rostoucí značky, jako plenky Pampers či holicí produkty Gillette. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů, akvizic a prodeje majetku se tržby zvýšily o jedno procento.
Největší pokles tržeb zaznamenala kategorie zboží pro péči o vzhled, a to o deset procent. Tržby z prodeje dekorativní kosmetiky a produktů rodinné péče se snížily o osm procent.
Za celý fiskální rok Procter & Gamble očekává pokles očištěného zisku o tři až šest procent z loňských 3,76 dolaru na akcii. Analytici počítají se ziskem 3,62 dolaru na akcii, napsaly agentury AP a Reuters.