Admosphere: Příjmy televizí spadly o třináct procent

Srovnání reklamních příjmů v ceníkových hodnotách za první čtvrtletí u televizí potvrzuje trend, který se poprvé objevil letos v lednu. Oproti loňsku jsou tato čísla nižší a vyplňují se tak předpovědi mediálních odborníků i samotných zadavatelů, že zvýšení cen televizní reklamy mimo jiné probudí zájem inzerentů o ostatní mediatypy.
Příjmy za televizní reklamu v ceníkových hodnotách se podle monitoringu Admosphere snížily z 6,1 miliardy korun na 5,3 miliardy korun. Kromě televizí zaznamenal pokles i tisk, tady se ale jedná o pouhé jedno procento (z 3,69 miliard Kč v 1. čtvrtletí 2012 na 3,67 v 1. čtvrtletí 2013.
Nejvýrazněji rostoucím mediatypem je podle čísel Admosphere internet, jehož příjmy v ceníkových hodnotách narostly z 1 na 1,3 miliardy Kč. V prvním čtvrtletí 2013 se dařilo i venkovní reklamě, Admosphere ukazuje nárůst z 839 na 914 milionů korun.