Admosphere: Příjmy televizí spadly o třináct procent

ovladač na televizi

ovladač na televizi Zdroj: profimedia.cz

Ceníková hodnota prodaného reklamního prostoru v televizích se za první čtvrtletí 2013 meziročně snížila o třináct procent. Mírný pokles příjmů (1%) zaznamenala i tisková média, naopak internet a OOH v porovnání s prvním čtvrtletím 2012 rostou.

Srovnání reklamních příjmů v ceníkových hodnotách za první čtvrtletí u televizí potvrzuje trend, který se poprvé objevil letos v lednu. Oproti loňsku jsou tato čísla nižší a vyplňují se tak předpovědi mediálních odborníků i samotných zadavatelů, že zvýšení cen televizní reklamy mimo jiné probudí zájem inzerentů o ostatní mediatypy.

Příjmy za televizní reklamu v ceníkových hodnotách se podle monitoringu Admosphere snížily z 6,1 miliardy korun na 5,3 miliardy korun. Kromě televizí zaznamenal pokles i tisk, tady se ale jedná o pouhé jedno procento (z 3,69 miliard Kč v 1. čtvrtletí 2012 na 3,67 v 1. čtvrtletí 2013.

Nejvýrazněji rostoucím mediatypem je podle čísel Admosphere internet, jehož příjmy v ceníkových hodnotách narostly z 1 na 1,3 miliardy Kč. V prvním čtvrtletí 2013 se dařilo i venkovní reklamě, Admosphere ukazuje nárůst z 839 na 914 milionů korun.

Srocnání ceníkovcé hodnoty reklamného prostoru u mediatypů v 1.Q 2012 a 2013Srocnání ceníkovcé hodnoty reklamného prostoru u mediatypů v 1.Q 2012 a 2013