AdWeek: Globální agenturou roku je BBDO

AdWeek, Agency of the Year

AdWeek, Agency of the Year

Časopis AdWeek tento týden zveřejnil výsledky Agentury roku. Globální agenturou roku se stala agenturní síť BBDO, titul digitální agentura roku získala AKQA a ocenění agentury roku USA si odnáší Mcgarrybowen.

Ocenění BBDO získala i přesto, že rok 2011 byl pro tuto agenturní síť mimořádně náročný. Přišla totiž o jednoho ze svých největších klientů Chrysler Group a musela uzavřít kanceláře v Detroitu. V této největší americké pobočce BBDO - pokud nepočítáme New York - přišlo o práci na 500 zaměstnanců.

Ve srovnání s loňským rokem se ale BBDO podařilo zvednout globální růst tržeb o 18 procent. Na tomto úspěchu se podílí i fakt, že BBDO od roku 2009 vyhrála 90 procent globálních tendrů a v tomto roce získala nové významné klienty jako S.C.Johnson nebo Exxon Mobil.

BBDO také letos vybojovala několik celosvětových ocenění. Mimo jiné získala první Grand Prix za kreativitu a efektivitu na festivalu v Cannes, stala se nejoceňovanější agenturou na Clio Awards a také byla vyhlášena jako nejefektivnější agenturní síť v mezinárodní soutěži efektivity Effie Worldwide.

Strašidla vítězí

AKQA, kterou AdWeek vyhlásil digitální agenturou roku 2011, bodovala mimo jiné svou oline reklamou pro termovizní systém Audi tematicky posazenou na svátek Halloween. Spoty

byly mimořádně úspěšné a nakonec se objevily i v reklamních blocích seriálu Zoufalé manželky vysílaného televizí ABC – přestože by podle zažitých pravidel měla tuto pozici obsadit agentura Venables Bell & Partners, která pro Audi produkuje většinu televizní reklamy.

Agentura Mcgarrybowen, která se podle časopisu AdWeek stala agenturou roku v USA, zaujala hlavně 60procentním nárůstem obratu na 66 milionů dolarů oproti roku 2010. O téměř polovinu této částky se přitom postaraly vítězné tendry z posledních 11 týdnů, ve kterých Mcgarrybowen získala Sears, Burger King a United Continental, a také příprava kampaně pro Bud Light.