APRA se připojila k Férovému tendru

Výběrová řízení nejsou nic snadného

Výběrová řízení nejsou nic snadného Zdroj: archiv

Asociace public relations agentur se počátkem května připojila k iniciativě Férový tendr, jejímž cílem je zlepšit systém výběrových řízení a zvýšit vzájemnou důvěru mezi zadavateli a agenturami.

Členské agentury APRA budou při přípravě a realizaci výběrových řízení v maximální míře respektovat pravidla Férového tendru (www.ferovytendr.cz), jako je například rozumná doba na přípravu nabídky, rozumný počet soutěžících, jasné cíle komunikace a podobně.

„PR agentury čelí podobnému problému jako reklamní, digitální a mediální agentury sdružené v Asociaci komunikačních agentur. Český trh je mladý a na rozdíl od vyspělejších trhů nemá zažité základní principy práce, například při výběrových řízeních. Pokud chtějí klienti v PR získat za své peníze co nejlepší služby, vyplatí se jim používat devět jednoduchých principů Férového tendru,“ říká k připojení APRA předseda Výkonné rady APRA Jan Kučmáš.

Férový tendr je společná iniciativa Asociace komunikačních agentur (AKA) a její sekce Digitální agentury, která vznikla za účelem zlepšení systému výběrových řízení. Jejím cílem je eliminovat zbytečné tendry, zvýšit vzájemnou důvěru mezi zadavateli a agenturami a nastavit jasná pravidla, z jejichž dodržování budou obě strany profitovat.