Automobilky letos zvyšují výdaje do reklamy

Celkově bylo v prvním pololetí roku 2011 v segmentu osobních automobilů investováno do reklamy 2 041 milionů korun, což je o 10,67 % více než ve stejném období roku 2010.
Největší podíl v hrubých výdajích patří podle společnosti Kantar Media automobilce Hyundai, konkrétně se jedná o 12,77 %. Hyundai se v komunikaci zaměřovala hlavně na značky Hyundai i20 a i30, jejich kampaně se objevovaly hlavně v televizi a v tiskových médiích.
Druhým největším zadavatelem byla v prvním pololetí společnost Škoda Auto, která sice v meziročním srovnání snížila své výdaje do reklamy o 7,31 % na 216 milionů, celkově jí však mezi všemi výrobci osobních automobilů patří podíl 10,59 %.
Největším skokanem prvního pololetí je Mitsubishi, která hlavně díky kampani na model Mitsubishi ASX směřované především do tisku, OOH a na internet, navýšila investice do reklamy o 912 % (z 2,5 milonu korun v 1. pololetí 2010 na 25 milionů v 1. pololetí 2011).