Automobilky letos zvyšují výdaje do reklamy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

Český mediální trh zaznamenal v segmentu osobních automobilů v prvním pololetí 2011 meziroční nárůst o 11 procent. Největším zadavatelem je automobilka Hyundai, zvýšila výdaje do reklamy o 68 procent na 260 milionů korun.

Celkově bylo v prvním pololetí roku 2011 v segmentu osobních automobilů investováno do reklamy 2 041 milionů korun, což je o 10,67 % více než ve stejném období roku 2010.

Největší podíl v hrubých výdajích patří podle společnosti Kantar Media automobilce Hyundai, konkrétně se jedná o 12,77 %. Hyundai se v komunikaci zaměřovala hlavně na značky Hyundai i20 a i30, jejich kampaně se objevovaly hlavně v televizi a v tiskových médiích.

Druhým největším zadavatelem byla v prvním pololetí společnost Škoda Auto, která sice v meziročním srovnání snížila své výdaje do reklamy o 7,31 % na 216 milionů, celkově jí však mezi všemi výrobci osobních automobilů patří podíl 10,59 %.

Největším skokanem prvního pololetí je Mitsubishi, která hlavně díky kampani na model Mitsubishi ASX směřované především do tisku, OOH a na internet, navýšila investice do reklamy o 912 % (z 2,5 milonu korun v 1. pololetí 2010 na 25 milionů v 1. pololetí 2011).

Podíl značek na mediálních výdajích v 1. pololetí 2011Podíl značek na mediálních výdajích v 1. pololetí 2011