Billboard s Pannou Marií a těhotenským testem šokoval na Zélandu

„Bezva, doufám, že to je holčička“, „Když řeknu, že jsem panna, máma s tátou mě nezabijou“ nebo „Tak, a teď kam do nemocnice na potrat?“ jsou některé z výroků, které by se podle soutěžících mohly na plakátu připomínajícím renesanční malby s mariánským námětem objevit.
Někteří z přispěvatelů však neskrývají rozhořčení. „Může to být ještě útočnější?“ ptá se jeden z nich. Podle dalšího církev překročila únosnou mez, když z biblické matky Ježíše Krista udělala předmět kampaně.
Duchovní Glynn Cardy ale kontroverzní billboard hájí: „I když všechna ta vánoční přetvářka s řetězy, Santou, soby a rolničkami dělá radost, jsou tu také některé skutečnosti,“ tvrdí. „Je to o opravdovém těhotenství, opravdové matce a opravdovém dítěti,“ tvrdí. Marie byla mladá, chudá a bez manžela, upozorňuje. „Určitě nebyla první ani poslední ženou v takové situaci“.
Mluvčí katolické diecéze v Aucklandu s Cardym souhlasila v tom, že Vánoce skutečně jsou oslavou těhotenství a že matky samoživitelky potřebují zvláštní péči, jinak ale podle ní církev svatého Matouše nevzala v potaz popis události Ježíšova narození tak, jak ho uvádí evangelisté. Podle tohoto výkladu Marie není šokovanou matkou samoživitelkou, ale mladou ženou plně věřící v Boha, řekla Lyndsay Freerová.
Kontroverzní zpracování biblické tematiky pro aucklandskou církev svatého Matouše není novinkou. Před dvěma lety musela stáhnout předvánoční billboard s obrázkem podle všeho nahé Marie a Josefa v posteli se sloganem „Chudák Josef. Po Bohu to muselo být těžké“.